tisdag 15 maj 2012

Deep Blood - 1989




Italienarna är kända för sina fantasilösa Jaws-kopior och frågan är om inte Joe DÁmato´s Deep Blood är den sämsta av dem alla. För här händer absolut inget av värde för oss som tittar och genomlider eländet. Bästa i filmen är en underbart trashiga mamman som blir filmens första hajoffer och det faktum att Laura Gemser är med i filmen bara det att jag missade henne totalt. Är det det som är det bästa i en hajfilm så är det fanimej verkligen illa! Jag vill ha avslitna armar, ben, tuttar, nakna rövar och massor av stock footage från National Geographic vilket vi får här och i sann italiensk anda så har även DÁmato snott scener från Castellari´s The Last Shark aka Jättehajen - Vindsurfarnas Skräck.

Men inte fan blir det bättre för den delen för Deep Blood suger getpung av rang och jag förbannar mig själv för jag ens utsätter mig själv för det här. Det finns helt enkelt inget som rättfärdigar det här tidsslöseriet så nu är det jag som vill ha tillbaka mina 90 minuter som jag lade på det här bottennappet.

Vad som stör är det att DÁmato som gjort fina filmer för både porr som vanliga verkar inte bry sig fast får man inte credit för sitt jobb så kanske man skiter i filmen med. Regissör på den här soppan är DÁmato fast det står det är Raffale Donato som är det. DÁmato var anställd för att sköta fotot och var producent av eländet så han tog helt enkelt över bara och gjorde ännu en av sina filmer som han tydligen gjorde i sömnen och sket fullkomligt i hur det blev. Precis som filmen som George Eastman regisserade då Dámato inte ens var på plats under inspelningen överhuvudtaget! Gissa vilken det var.

Sorry, men det här var verkligen den andra usla djurskräckisen jag sett på mindre än ett dygn som suger och jag börjar undra om det verkligen är värt mödan när jag kan ha roligare på egen hand med sig själv på en avsevärt mindre mängd tid samt det gynnar mig i slutändan med. Fast vem är det jag försöker lura egentligen? Jag älskar den här genren trots dess alla brister och sura bidrag men Deep Blood och Fangs kommer aldrig mer att slita på mina hornhinnor igen, den saken är säker!

Dagens vinyltips: Warren Zevon - Sentimental Hygiene

Inga kommentarer: