torsdag 28 april 2011

Jesse Stone: No Remorse - 2010



Sjätte Jesse Stone filmen på Weekend Video och det är fortfarande lika bra! Hur många serier kan skryta med den bedriften kan man fråga sig. Ingen vad jag vet. Vad som utmärker den här serien för mig förutom Tom Selleck är det att karaktärerna i serien kommer och går så man får veta mer om dem. Saul Rubinek är tillbaka här, samma med William Devane, lysande som alltid, Stephen McHattie likaså precis som vi får se William Sadler som Gino Fish. De nattliga samtalen samt drickandet fortsätter och hunden är självklart med han också. Med andra ord, inget nytt på den fronten tack och lov!

Eftersom Jesse drivit kommunfullmäktige så långt det går så är han nu suspenderad utan lön och med Suit som tillfällig chef. För att strö salt i såren så börjar en våldsam serie av rån mot snabbköp i Paradise ske och om de inte får ett stopp så kommer hela kåren att bytas ut. Suit och Rose får inte ens prata med Jesse. Jesse i sin tur får tillfällig tjänst som observant hos Healy där han sätts på fallet med en misstänkt seriemördare som skjuter folk i parkeringshus. Dr. Dix avslöjar varför han slutade som polis så spänningen är på topp.

Ni fattar själva eftersom jag skrivit om alla släppta delar i serien att det är en bra serie vilket jag även skriver varenda gång med så nu framstår jag bara som endast pinsam och tjatig. Men ha förtröstan för detta är den sista Jesse Stone på ett tag ni kommer att läsa om så gör er själva en tjänst och läs mina recensioner av de andra med jämna mellanrum. Så kanske ni med blir sugna på att se dem för det är verkligen bra och välgjorda filmer som inte lämnar en besviken utan med ett stort sug efter att se dem om och om igen. Och för hur det gick med kommunfullmäktige har jag ingen aning om för det slutade innan. Prata om cliffhanger till nästa del!

Inga kommentarer: