onsdag 16 december 2009

Ink - 2009



Filmer om gott och ont finns det så det räcker och blir över och detta är inget undantag. Denna handlar om precis samma sak och det är inget att hyckla om men det som gör att denna skiljer sig från resten är dess presentation och upplägg. Men det tänker jag inte avslöja här för det vore att avslöja hela skönheten med denna för er. Så det är att se till att se den för det är något som ni bara måste göra och hör sen!

För att kasta åt er ett ben så kan jag avslöja att det handlar om drömmar och dess uppkomst, både bra som dåliga. Själv hade jag ingen aning om vad detta var för något och den hade fallit mig i knäet tidigare men det var inget som lockade men så skrev den gamle räven Jocke om den borta på gummimonster som nu gått och blivit internationell. Tyvärr kan jag inte länka till den så ni får surfa dit och scrolla ner lite så finner ni denna där med och lite mer kött på benen bjuds ni på med. Och efter det så tänkte jag att det kanske är något trots allt och vips så står det om den här med.

Agerandet kan skaka lite emellanåt i filmen men låt inte det avskräcka er för detta är en väldigt intressant och fin film som lämnar en behaglig känsla efter sig och under visningen med. Och jag kan inte låta bli att känna att hade detta varit en låt så hade denna varit en Pink Floyd sång. Varför vet jag inte men det känns som en sådan de hade kunnat få till och få precis lika bra som filmen faktiskt är. Varm, vacker och poetisk. Allt i ett. Så gör er själva en tjänst och kolla in denna filmen. Ni kommer inte att ångra. Rekommenderas det varmaste!

4 kommentarer:

Jocke Andersson sa...

Jag köpte soundtracket på Itunes igår... satt hela vägen till jobbet idag och lyssnade på musiken de spelar när killen "stoppar flödet"... :)

Weekend Video sa...

Musiken var jäkligt bra och stämningsfylld faktiskt. Frågan är om denna kommer på Blu-ray eller den kommer endast på DVD. Inget du har koll på?

Jocke Andersson sa...

Den finns ute nu, släpptes tydligen för någon vecka sedan eller två. På officiella hemsidan så kan man köpa ett kit med dvd/bluray, t-shirt och affisch för 35 dollar plus frakt.... :)

Weekend Video sa...

Härligt!

Tack för det :D