onsdag 25 januari 2012

Brotherhood Of Blood - 2007



Jag ska vara helt ärlig. Brotherhood Of Blood är ingen stor film, den är inte ens speciellt bra. Budgeten är låg vilket syns då filmen utspelar sig på två olika platser varav den ena är ett lager som ska se större ut än vad det egentligen är och den andra platsen är ett minimalt hus. Visst, det spelar egentligen ingen roll det är filmen och upplevelsen som är det centrala men inte ens den lyckas bli minnesvärd här. Vad som däremot fick mitt intresse att dra sig till den här är nämligen det att Victoria Pratt är med Brotherhood Of Blood.

Jepp, Victoria Pratt från Kraken: Tentacles Of The Deep och House of the Dead II: Dead Aim har börjat att segla upp på min radar inte minst efter de två trevliga filmerna. Samt det faktum att hon är jäkligt vass att vila ögonen på. Jag känner att en ny Weekend Babe är på väg att ta form. För att återgå så spelar Pratt här en vampyrjägare som finner sig i en minst sagt knivig situation då hon är fången hos vampyrer på jakt efter en gammal fiende som hotar dem. Vampyrjägarna gör inte deras jakt lättare så ett fullskaligt krig har brutit ut och fullkomligt exploderar när den nye spelaren kastar sig in i det hela.

Hot mama!

Lite simpelt må tyckas men det är vampyrer i form av Sid Haig och Ken Foree samt Victoria Pratt som vampyrjägare så jag accepterar det. hade bara den sabla budgeten varit högre så kunde det här blivit avsevärt bättre för filmskaparna har en relativt intressant idé som de visar oss och en uppföljare hade inte skadat efter som det slutar lite abrupt. Fast det lär nog inte bli av. Kanske lika bra med tanke på de ansvariga för dne här gjorde Alone In The Dark 2.

Vad som funkar bäst i Brotherhood Of Blood är att agerandet är snäppet över medel när det kommer till den här sortens budget fast Ken Foree bjuder på det värsta överspel jag någonsin sett från honom. Han är på gränsen till smärtsamt pinsam. Pratt sköter sig bäst och det har inget med att göra att jag tycker hon är skitläcker utan för hon levererar alltid. Haig sköter sig bra som alltid och den som överraskade mig lite var Jason Connery, jepp, det är Sean´s son. Han inför den andra delen av tyngd med sitt spel till filmen där Pratt den tillför den första.

Vänta ingen direkt gore även om det är lite slafs utefter vägen men inget att skriva hem om och väcka grannarna för. När jag tänker efter så är det här faktiskt den första vampyrfilm jag sett där ingen blir biten överhuvudtaget! En sak som däremot ser skitdumt ut här är deras gaddar. Sid Haig har begåvats med så stora löständer att karlajävlen läspar! Det ser och låter väldigt bisarrt ut så det blir ofrivilligt komiskt men vad kan man förvänta sig av en film med 500000 i budget. Ta Brotherhood Of Blood för vad den är, en lågbudgetfilm med begränsad tillgång till budget och inspelningsplats, så fungerar den men ha bara inga direkta förväntningar.

Inga kommentarer: