fredag 5 september 2008

Varför Japansläpp alltid är hetare!

Här kommer lite roliga grejor från min samling på olika Japanska DVD - släpp. Av någon anledning är jag totalt såld på sådana. De är inte billiga så det är inte priset som lockar utan jag tror mer att det är själva grejen med att det är just från Japan.
Japanska släpp har alltid ett mycket bättre omslag än i resten av världen och skulle man ha ett släpp på en skön film som är i 4.3 version så kan man ge sig fan på att i Japan så är samma film i anamorfisk wide!

Visst är det lite bökigare att beställa från Japan då tullen hugger direkt men det är det värt, absolut! Sen är oftast ljud och bild i ypperligt skick på de japanska släppen med. Oftast är de överlägsna alla andra.

Kolla bara in denna:

Mark L. Lesters Pterodactyl:

USA Region 1, 4.3

Samma film:
Japan Region 2, Anamorfisk widescreen 1.78
Lite skillnad där. Bättre omslag och hetare släpp men samma skitfilm egentligen. Men är man fanatiker så är man och stora djur-filmer är ALLTID skoj!

Här kommer lite andra roliga släpp som jag har.

I,Robot med Will Smith t.ex. -Fint Sonny-head från filmen och med äkthetsintyg, givetvis samt filmen i fint dubbeldisc-släpp med ett underbart DTS-spår som inte grannarna gillar.

Det Japanska Premium Edition-släppet på den fantastiska Dawn of The Dead 2004-
Bästa släppet enligt mig på denna fina film med även denna med ett grymt DTS-spår.

Det utgångna släppet på Food Of The Gods finns här med - Inte bara filmen i fint släpp utan även lobby cards, bok och lite annat smått och gott.

Sist men inte minst!

Lamberto Bavas Demons 1 & 2 i en limiterad till 3000 ex box!
Otroligt fin samt svåråtkomlig. Här kommer bilder på den -
och här är vad som är i den! - För det första:
Filmerna Demons samt Demons 2. En styck biljett till biografen i den första filmen. Ett häfte på ett gäng sidor med bilder och text, mest bilder från filmerna. ett stort häfte faktiskt. Lobby cards samt ytterligare bilder eller posters i mindre format. Och sist men inte minst en mask som är exakt som den mask Michele Soavi bär i filmen.
Inte billig denna box men värd varenda öre då den är OOP i dag så det stänker om det! och jag har ett ex av den :D

5 kommentarer:

Jay sa...

Fan vad du ska vara cool då ;)

Snygg samling

Jocke Andersson sa...

VAr köper du dina japansläpp ifrån? De få gångerna jag handlat japanska dvder (mina Gameraboxar) så har jag handlat via polare som har japanska polare som har köpt på japanska yahoos auktioner. Inte den enklaste varianten. :)

Weekend Video sa...

Vissa har jag köpt genom xploitedcinema.com och andra genom cdjapan.co.jp/ och resten av en polare. Det har till och med att man har hittat på tradera :D

Jocke Andersson sa...

Har du beställt från Playasia.com någon gång? Kollade runt där och det fanns en hel del roligt... scifioriginals med sanslöst coola omslag och sånt. :)

Weekend Video sa...

Dem har jag missat helt! Tack för tipset! :D