fredag 21 november 2008

Waterworld - Extended Version - 1995


Kevin Costner är bra! Inget snack om saken! Waterworld är guld! Och nu när den kommer i en förlängd utgåva så kan man inget annat än att falla på knä och tro på tomten!
40 minuter är tillagt i denna version och då pratar vi inte om bilder på öppet hav utan om mer kött på benen på alla dess vis.

Waterworld är en av de mest utskällda och bespottade filmer som gjorts, den i sällskap av The Postman. Båda av och med Costner. Nu gjorde ju inte Costner Waterworld själv men han låg bakom en stor del av den. Båda filmerna är klockrena! Jag älskar dem båda och de snurrar ofta hos mig. Både Waterworld och The Postman är Post-Apocalypse-filmer och ändå är där många fans till denna genre som inte gillar dessa filmer. Konstigt är bara förnamnet.

I denna extended version så får man se mer om livet på atollen som The Mariner kommer till. Man får se mer av attacken på den. Man får se mer av livet hos The Smokers. Man får se mer av Jack Black om nu någon saknat hans del här. Man får ett annat slut och man får ett namn på The Mariner. Och man får veta mycket mer om allt!

Nu är detta en version som gjorts för kabeltv i USA och då har någon svordom blivit borttagen och bilden är inte lika bra på vissa ställen som den vanliga versionen. Vissa effekter ser halvfärdiga ut och det är det bara att aceptera. Men det tycker jag att det kan vara värt då man får så mycket annat på köpet.

Ett givet köp om man som jag gillar Costner och Waterworld!

2 kommentarer:

Fred Anderson sa...

Jag har faktiskt funderat på att köpa den här versionen. Orginalet var helt okey, men det saknades "något" liksom. Men jag litar på din rekommendation :)

Weekend Video sa...

Hoppas bara inte jag gör dig besviken nu på den bara. Nu närmar den sig 3 timmars sträcket och det blir lite drygt får jag erkänna men filmen är bra och Costner är en riktig pärla så man står ut :D