torsdag 15 december 2011

Lockjaw: Rise of the Kulev Serpent - 2008



Sugna på en Pumpkinheadinspirerad historia med medelmåttiga effekter? Titta då någon annanstans för det här måste vara bland det sämsta jag betalat för att se sedan jag hyrde en film regisserad av Edward Burns för ett par år sedan. Och det skitet betalade jag inte ens för! Här är det Pumpkinhead´s grundtema som återanvänts för att ge oss en förvirrad känsla av att det ska vara underhållande. Det är det verkligen inte. Istället för den bevingade demonen med pumpaskallen som de flesta av oss är så förtjusta i, åtminstone i de två första filmerna, så är det här en gången en alligator korsad med en orm som är hämnaren som kallas fram för att rätta till en orätt som begåtts istället någon. Givetvis är det korkade ungdomar som ska ut och knulla samt supa som står bakom olyckan som leder till att monstret kallas fram. Så tillsammans med personen som manade fram det ska de nu enade stoppa det igen. Efter att de har slutit fred. Zzzzzz....

Ojojojoj, jag har redan skrivit mer om den filmen än vad som borde vara rimligt. Inte ens Iron Man 2 fick så här mycket utrymme och den var verkligen illa! Men vi fortsätter bara för nu jävlar är man på g!

Hur vet man att filmen man ska se kommer att suga? DMX står som enda namn på omslaget.
Hur får man bekräftat att filmen verkligen är så illa? Enkelt. DMX visar sig vara filmens bästa "skådespelare".
Vilka försonade drag fanns det i filmen? OM nu det var några i den? Speltiden var på 77 minuter men eftertexterna kom redan efter 70. Bara det rörde mig till tårar.
Om jag nu trots allt vill se den här, vad bör jag tänka på för att vara beredd? Se bara till att avlägsna alla skarpa och vassa föremål i hemmet och spola ner alla mediciner som kan tänkas vara farliga i stora mängder för lusten att spola tillbaka sitt liv 70 minuter kommer vara ofantligt påträngande.
Du tycker inte du är allt för elak mot skaparna av Lockjaw nu? Inte det minsta för de hade säkert räknat med att jag skulle kasta ut knappa 3.50 euro för att se den här skiten vilket motsvarar deras totala budget så de gick, tack vare mig, inte minus på filmen.

Inga kommentarer: