måndag 11 oktober 2010

Resident Evil: Afterlife - 2010



Den fjärde delen och den andra filmen med Paul W. S. Anderson bakom rodret medan handlingen är i stort densamma som i Resident Evil 5-spelet. Har man spelat det så känner man igen sig i filmen relativt snabbt. Annars tar denna oss vidare i storyn men inte såpass långt som jag hade velat det skulle tas. Actionen är densamma även den och vi får just en boss från spelet som visas här ovanför medan det förekommer lita nya ansikte som att skurken denna gången är Wesker, även han från det femte spelet. Ni ser själva var de hämtat all sin inspiration denna gången. Själv tycker jag det är synd för Russell Mulcahy förde det framåt i sin tredje del i serien som inte bara är den bästa i serien utan även den som öser på mest.

Något direkt roligt att skriva om denna kommer jag inte på men den är helt okej faktiskt bara det att denna ska vara i 3D med fast det bryr jag mig inte om. Den enda film som funkar i 3D för mig är Jaws 3-D. Fans av serien samt spelen kommer säkert att se denna och klaga likt förbannat men har man sett de andra tre så bör man ha en viss koll på vilken sorts film detta är så och då kan man inte bara klaga. Vi andra som vill se lite hjärndöd action och Milla samt helt enkelt se vart storyn tar vägen denna gången gör det med ett lugnt samvete.

1 kommentar:

Jay sa...

Njae så bra som jag hoppades på var den inte, tycker att trean är bäst