söndag 14 november 2010

Dinocroc - 2004



Roger Corman har flera, om inte för många monsterfilmer, bakom sig men detta är inte en av de bättre av dem. Snarare tvärtom. De digitala effekterna är rätt ut sagt horribla även om jag kan förstå varför de använt sig av dem men de kunde i alla fall ha byggt en liten modell och sedan använt den på något påhittigt sätt. Antonio Margheriti kom alltid undan med det. Storyn är den vanliga med forskare som hittat en uråldrig krokodil och sedan gjort något med den så nu är det ett en helt ny ras och den rymmer säkert som amen i kyrkan och tar sin tillflykt i en lokal insjö/badort där den sätter i gång med att knapra i sig besökarna. Eller snarare en av dem för fler tror jag inte det blev.

De som jagar den är Bruce Weitz, Charles Napier och Costas Mandylor. Joanna Pacula är med och blir ett mellanmål men det är inget att hetsa upp er över för detta är inget kul bidrag till monstergenren. Och varför jag ens är inne på min andra utgåva av den har jag ingen aning om. Ännu mindre vet jag varför jag har ordnat uppföljaren Dinocroc vs. Supergator samt Supergator heller. Jag tror det är något fel på mig, ärligt talat, för de kan inte vara så värst mycket bättre än denna och i värsta fall så är de säkert sämre med. Men håll inte andan i väntan på vilket för ni lär säkert läsa resultatet här så småningom vad det lider.

Inga kommentarer: