torsdag 3 november 2011

Hard Time : Hostage Hotel - 1999



Den tredje och förhoppningsvis sista filmen i serien om Logan McQueen, utspelar sig som ett gisslandrama i ett nedläggningshotat hotell eller vad nu det ska vara. För när en kampanjledare för en aspirerande guvenör beslutar sig för att krydda upp valdeltagandet genom att hyra in ett par lowlifes som ska kidnappa kandidatens familj, ja, då går allt åt skogen. Kidnapparna i form av Keith Carradine och Kevin Durand, försåtsminerar rubbet då Carradine är en gammal tunnelråtta från ´Nam och när de ansvariga för eländet kräver att Charlie ska komma då följer Logan med efter trots de inte är vänner direkt. Hus i helvete tar det helt när sedan Charlie ryker på en runda för då tar Logan över helt.

Regisserad av Hal Needham så var förhoppningarna här rätt grundade men det sket sig strax efter start. Needham verkar ha tappat stinget helt då Durning knappt är med och ligger medvetslös i över halva filmen innan vi ens får se honom igen. Reynolds är knappt med i första halvan innan han tar för sig av rampljuset och bjuder på en otroligt dum scen när han ska ta sig igenom en folkmassa i slowmotion. Det är så otroligt pinsamt att se att det blir komiskt.

Carradine sköter sig fint som alltid och jag kommer på mig själv med att ångra mitt tidigare förakt mot honom då det bara varit korkat och min egen förlust för det är synnerligen en fin och pålitlig skådespelare. Till skillnad från andra i den här filmen, jag syftar på dig då Burt! Nej, det här måste vara det sämsta jags sett från ett annars fint radarpar och då menar jag Needham/Reynolds. Oavsett om det är gjort för tv så är det här ytterst smärtsamt att bevittna för det är verkligen under isen och så dåligt att det blir mest ofrivillig komik av det hela. Skäms på dig Burt.

Inga kommentarer: