onsdag 16 november 2011

Thunder 3 - 1988



Tredje och sista, tack och lov, filmen om Thunder. De Angelis har fortfarande inte gett upp sina planer om en franchise med filmer om Thunder med Mark Gregory så det är anledningen till vi får plåga oss igenom den här om vi nu vill utsätta oss för det. För maken till ointressant film har jag inte sett sedan Rat Man. Jag skiter fullkomligt hur pass utsatt Thunder är men söker man upp problem så får man ta skiten. Den här gången är det ett gäng weekend krigare som skjuter ett par hästar under en av deras helgmanövers och givetvis dyker ni vet vem upp och ska karla sig. Sedan fortlöper det med att de skjuter sönder ett par husvagnar som fungerar som reservat vilket i sin tur leder till att Thunder ska driva in ekonomisk ersättning. Vilket han nekas så vips åker krigsmålningen på igen och ni kan resten....

Maken till tam film har jag inte sett sedan Thunder 2 för det händer absolut ingenting här och när det väl gör det så är det så tillrättalagt att man tar sig för pannan och suckar djupt. När det kommer till mina minnen om att jag stängt av den här så hade jag fel för det var tvåan jag stängde av medan den här inte sågs alls. Vilket jag kan förstå nu när den är snart nog genomliden. Jepp, jag skriver under tiden jag avverkar den för något produktivt tyckte jag att jag kunde få ur tiden jag lagt ner på eländet.

Bo Svenson är borta och är ersatt av John Philip Law som är omöjligt än mer menlös i sitt agerande än sure Bo men jag tvivlar på det hade ändrat på något om Bo varit kvar. Precis som i föregångaren så är även den här filmad i 2.35 men versionen jag såg var 4.3 och i usel kvalité. Inte för det ändrat på filmens kvalité men rätt format är alltid att föredra. Låt bara inte omslaget lura er för det är inget av det som avspeglas där i själva filmen förutom en sketen helikopter i början. Thunder 3 var och kommer att förbli en kass film som inte var något annat än slöseri med tid. Se hellre om originalet och för allt i världen, undvik de två horribla uppföljarna!

Inga kommentarer: