tisdag 22 november 2011

Tucker & Dale vs Evil - 2010



För ett tag sedan haglade lovorden över just den här filmen på nätet för fullt och som den hora man är så föll man för grupptrycket själv. Filmen inte bara tankades ner, den köptes med och nu är det här tredje gången jag ser Tucker och Dale slåss mot ondskan i form av korkade collegeungdomar. Ska jag vara ärlig så är det här första gången som jag ser hela filmen utan att somna. Att jag somnat tidigare beror inte på att filmen varit dålig utan mer för att filmen känts lika bra som hypen på nätet lovat för en gångs skull. Samt för att jag varit trött med såklart.

Bad timing!

Handlingen är baserad på det gamla vanliga när det kommer till djup skog, ungdomar, hillbillys och en sabla massa verktyg. Tucker & Dale vs Evis styrka är den att den vänder på begreppen på ett oväntat smart sätt och bjuder inte bara på fin gore utan även flertalet underhållande samt väldigt komiska scener. Här får vi följa Tucker och Dale som köpt en stuga i skogen som de ska fixa upp lyckligt ovetandes om en grupp collegeungdomar i närheten som är rabiat livrädda för hillbillys vilka de tolkat T & D som. Vad som börjar som ett simpelt missförstånd får snart enorma proportioner där blodet fullkomligt stänker för fullt och flismaskinen går på högtryck.

Ops!

Tucker & Dale vs Evil är en skitkul film som levererar precis allt man tror den ska göra och lite till. Man skrattar, beundrar effekterna och skrattar ännu mer åt galenskaperna som sker framför en. Och det är något som man inte alltid är bortskämd med när det kommer till dagens filmutbud. Så därför bör ni ta tillfället om det faller på och se Tucker & Dale vs Evil. Inte bara för att det är våldsamt kul i den utan för att den visar och bekräftar precis vad jag alltid misstänkt. Nämligen att collegeungdomar är precis så korkade som de framstår i just den här filmen. Mycket nöje!

Inga kommentarer: