lördag 28 juni 2008

Belly Of The Beast - Siu Tung Ching - 2003


Dottern till ni vet vem och ett par polare drar till Thailand och blir kidnappade. Och pappa blir ilsken och anländer på studs.
Vad som händer med Thailand sen är inte att leka med!

Seagal och NU IMAGE är verkligen ett radarpar och här befäster de den saken i betong.
Extremt med skottlossningar och pang-pang varvat med fighting och mysiga miljöer gör detta till en helkväll!
Ingen dubbning och en Seagal på gott humör gör detta till en fet upplevelse.

Två man mot halva Thailändska armén och diverse andra low lifes garanterar en väldigt hög body count. Och än en gång får han tillfälle att avfyra sköna one-liners och favoriten denna gången är denna:

I liked you better as a bitch!

Vill man se extremvåld ska man se denna, absolut och scenen där han är vid järnvägen är en modern klassiker.
Jag quotar mig själv från en tidigare recension från ett forum gällandes just den scenen:

Denna film börjar bra och var hyfsad den första halvtimmen sen kommer den mest obskyraste scen jag någonsin sett fram.

Seagal slänger sig ut från en tågvagn, skjuter 500 asiater, solar lite, skjuter 500 till, solar lite till, skjuter ännu fler, totalt ligger han i luften i 2 minuters speltid, inte illa bara det, innan han gör en 90 gradig sväng i luften, landar på en vagn, skjuter fler asiater, tar sats med foten, skjuter ännu flera, måste ha avverkat halva Asien bara där, vänder sig om och laddar om, återvänder och fortsätter panga på.

Efter den scenen gav jag upp hoppet om både Seagal och filmen.



Som ni säkert märkt så har jag ju inte gjort det. Sedd med andra ögon nu så är detta verkligen en höjdare!

Se den!!!!


2 kommentarer:

Fred Anderson sa...

Bra att du har omvärderat filmen! Den är en fantastisk rulle faktiskt :)

Weekend Video sa...

Absolut! Jag får lyssna mer på dig :D