måndag 23 juni 2008

På Djupt Vatten - Anthony Hickox - 2005


Steaven leder ett gäng elitsoldater, alla dömda för brott i jakten på terrorister som hjärntvättar människor för att sedan använda dem i brott och lönnmord. De drabbade aktiveras via en handdator och genom en signal i hjärnan de inte kan motstå. För att stoppa signalen måste de göra vad som sägs. Ofta innebär det att mörda skoningslöst.

Seagal och hans grabbar släpps ur militärfängelset de sitter för att ta upp jakten på förövarna som undkommer USA´s styrkor hela tiden..

Detta är en fim som jag har hört så otroligt mycket negativt om att det varit skrämmande. Allt från att Seagal fick 15 miljoner av filmens budget på 20 och att filmen sedan spelades in på endast 3 och liknande skrönor!

Hur som helst, än en gång blev jag överraskad. Detta är nu inget mästerverk eller någon ny Marked For Death utan en väldans kul och underhållande film som spöar The Foreigner lätt.
Det smälls och pangas precis som det ska och Vinnie Jones har skitskoj som en i laget. Här trivs han verkligen.

Handlingen är väldans lik Dirty Dozen och det funkar. Tyvärr är Seagal dubbad här åter igen. Varför??

NU IMAGE är även bakom denna och det väl alla som känner till dem vet vad som gäller då hoppas jag. Massvis av explosioner, vapenfetisch till max och en otroligt hög body count toppas med vansinniga biljakter!

Vill man ha kul ser man denna. Vill man se något bra? Sätt på Out For Justice eller Marked For Death.
Men denna kommer rulla många gånger till hos mig i alla fall!

6 kommentarer:

Fred Anderson sa...

Det ser ut som en ubåtsfilm, är det inte någon sådan? I så fall kanske jag kan tänka mig se den. Finns inget som tråkar ut mig mer än ubåtsfilmer (som god tvåa kommer flygplansfilmer).

Weekend Video sa...

Trodde med att den skulle utspela sig på en ubåt men det förekom max 15 minuter under ytan. Rekommenderas tillsammans med Mercenary For Justice. Båda i från NU IMAGE med!

Fred Anderson sa...

Utmärkt! Då ska jag försöka se den! Mercenary for justice, är det den som kallas för "Legoknekten" här i Sverige?

Weekend Video sa...

Tror det. Köpte den på ginza för 39:- så det är säkert samma. Scanbox släpp.

Jay sa...

Legosoldaten heter den på svenska.

Den är inte lika bra som På Djupt Vatten men det är en Seagalfilm så den funkar i alla fall :D

Ty sa...

Haha. Submerged was a really bad Seagal flick. His southern accent was really funny though.

And the part when Steven kicked that guy threw the window and he went 100 feet!