måndag 16 juli 2012

Bordello Of Blood - 1996



Semestertider är härliga för man kan göra precis vad fan man vill, när man vill och hur fan man vill så därför satte jag på Bordello Of Blood för att se om den var lika fjantig som jag mindes den från när det begav sig och lika dålig. Problemet nu är att jag inte vet om det var jag som hade taskig smak på den tiden eller så är det som så att det är jag som fått sämre smak med åldern för filmen är precis som sist bara det att jag uppskattade den avsevärt mycket mer nu. Eller var det på grund av alla fina bröst som flashas i tid som otid som fick mig att ägna Bodello Of Blood mer uppmärksamhet än jag räknat med?


Tits!

Idén att förlägga en vampyrbordell i ett begravningskapell är smått genialisk för var kan man annars gå för att få sig lite död mus? Problemet är bara att de som går dit inte alltid kommer ut igen något som Corey Feldman märker när han går dit efter ha bråkat med sin religösa syster Erika Eleniak. Hon i sin tur arbetar för den rockande prällen Chris Sarandon som inte drar sig för att dra av ett solo eller två för herren. Speciellt inte när han kallas för JC själv...

Sverige hade ju rockande Samen så...

När Feldman inte kommer hem så kontaktar Eleniak snuten som har fullt upp med andra försvinnande så hon kontaktar privatdeckaren Dennis Miller som nu ger sig hals över huvudet in i musköpandets och blodsugandets högkvarter. Snart kommer han på vad som föregår när solen väl gått ner och kistorna öppnas på nytt. Inte syftas det på nekrofilen till begravningsentreprenör nu utan de kalla brudarna nere i kryptan med de sjyssta lökarna som styrs av Angie Everhart.


Tro mig, jag ser inte alltid ut så här...

Everhart är läcker som fasiken här men agera kan hon inte om så löständerna hängde på det. men ser man ut som henne så kommer man helt klart undan med det, speciellt då hon är så fruktansvärt läcker. Inte blir det sämre av att hon inte drar sig för att skita ner sig med gore eller slafs så nu pratar vi smått om min sorts kvinna. Eleniak springer mest runt i ful peruk och ska spela tilldragen och bjuder varken på hud eller något direkt av värde mer än att hon är en av huvudpersonerna. Miller har begåvats med skön dialog som inte förvånar mig är improviserad då mannen ska vara en sorts komiker och Chris Sarandon stjäl filmen lätt som predikanten med smak för Fender. Feldman är Feldman och det är väl varken eller här. Han ser mest ut som en sliskig porrskådis som inte lämnat gaderoben och de däringa näsringarna som han och hans "posse" har som gemensam faktor, gör inget för att ändra på det faktumet.

Vem nämnde gayporr?


Effekterna däremot är roliga hela dagen och lite till då vi får sjyssta rattar i kombination med massor av slafs som kroppssprängningar, ett flertal av dem, huvudavslitningar, hjärtutslitningar, vid en närmare eftertanke så är det mycket som sluts ut faktiskt i filmen. Vi får långa tungor, brinnande vampyrer, smältande vampyrer och ännu mer fantastiska bröst i filmen. Dock stannar det nakna där men det räcker, tro mig. Vill man se ännu mer så kan man gott se om filmen för Bordello Of Blood är ett snabbt stycke skräpfilm som gör precis vad den ska på sina knappa 80 minuter. Den roar enormt.

Inga kommentarer: