torsdag 19 juli 2012

Dino Wolf - 2009



Hehehe detta var verkligen en sann överraskning! Fred Olen Ray är inget namn jag direkt förknippar med seriös monsterslakt utan snarare mer taffliga effekter och microbudgetsfilm. Döm då min förvåning när Dino Wolf sätter tonen direkt med inte bara ett monster i bild nästan direkt utan vi får en kille i dräkt och inget cgi helvete som man vill kräka på. Dino Wolf är långt ifrån ett mästerverk och jag gjorde allt annat under tiden jag tittade på den för storyn är den gamla vanliga. Forskare har framställt ett genetiskt experiment som rymmer och nu terroriserar landsbygden eller snarare den intill liggande skogen. Givetvis är det en korkad sheriff som försöker styra upp det hela, FBI agenter, forskare, militärer, en ny på jobbet och ung viltvårdare som är adoptivson till sheriffen samt ett ex till honom som nu ska ut och göka i skogen med sin nya korv. Toppar vi allt det med en stor stygg monster/förhistorisk varg/mutation som stryker runt och sliter i samman allt och alla så får vi: Dino Wolf.


Hello there!

I sann Olen Ray anda så är agerandet knappt över ytan men en stor del av brudarna i filmen passar säkert bättre i hans mer lättklädda filmer än Dino Wolf men det funkar för jag kommer på mig själv med att tänka oanständiga tankar om dem. Så det är ju ett plus! Det är nästan som att kolla på en gammal W.A.S.P. video. Lättklädda brudar som putar med behagen och tillför inte ett endaste jäkla dugg till handlingen. Hur underbart som helst ju! Tack och lov då för Gregory Paul Smith för det är han som är killen i dräkten och han gör ett fantastiskt jobb som Dino Wolf som attackerar med sann frenesi så blod och tarmar far och flyger samt stänker på kameran.

Baby got back...

Det är grafiskt utav tusan när Dino sliter upp ryggar, bröstkorgar, strupar och skrev om jag inte minns helt fel eller det bara var önsketänkande? Oavsett vilket så är det latex som gäller för jag tror inte budgeten räckte till mer digitala effekter än de vi får när laboratoriet ska visas på sin placering på ett berg eller det var en stor kulle. Ni fattar när det är dags för hela skiten liksom flyter med lutningen på berget/kullen. Men latex är vad som gäller och massor av tarmar, blod och klafs samt slafs i mängder i alla de många attackerna. Nämnde jag att de förekommer i dagsljus med?

 För att hålla det hela kort så är Dino Wolf en jäkligt underhållande film med sina attacker och korkade brudar som inte kan hålla sina repliker trovärdiga utan snarare mer är beredda på att kasta kläderna på kommando. Nu gör de inte det men kanske nästa gång jag ser Dino Wolf för det kommer jag att göra för den är kul. Korkad, underhållande och kul. Inget annat så bänkar man sig framför Dino Wolf och väntar sig Stan Winston effekter, Bergman dialoger och agerande direkt från Dramaten så kanske man är inne på fel väg. Om inget annat så var man det bara man kom hit.

2 kommentarer:

Kev D. sa...

How can a movie like this actually exist? Insane.

http://www.zombiehall.com/

Weekend Video sa...

I don´t really know but i sure did enjoy it.

Thanks for reading and welcome to Weekend Video :)