onsdag 9 februari 2011

Saw 3D - 2010



Då så var vi framme vid slutet på denna serie och vad ska man egentligen säga om det? jag vet inte för detta var inget direkt som fick pulsen på mig att öka något nämnvärt. Rosa blod, plastiga effekter, iofs bättre än digitala sådana, och en stor del uselt agerande gjorde sitt för att minska värdet för min del. En karaktär hade den mest ensidiga dialog jag haft oturen att få höra då den till största delen bara består av utbrista Oh, my god! samt snörvla, gråta och se ut att vara i ständig livsfara. Lyckligtvis då får uttrycket Burn, bitch, burn! en mening här så jag njöt av den scenen. Annars var det Chad Donella som snuten Gibson som var helt klart sämst i filmen. Kryddar man det sedan med Betsy Russell som verkligen är under isen när det kommer till agerande så kan man bara vara glad att det är över nu.

Tobin Bell samt Cary Elwes återkommer precis som väntat och vi får en slutplädering som förklarar det mesta men även lämnar en del frågor fast de skiter jag i för nu är det över och förhoppningsvis stannar det där med. Serien har gått på tomgång mellan varven och fortfarande står jag för att de bästa delarna är Saw, Saw 3 samt Saw 6. Resten funkar om man vill se serien kronologiskt men separat så är de väsentligt svagare. Nej, detta var inget direkt att skrika sig hes över utan den kommer att bli lika snabbt glömd som de övriga icke namngivna filmerna i serien eller varför inte en skiva med KENT?

Inga kommentarer: