lördag 5 februari 2011

UHF - 1989


Detta är en film som jag har ett kluvet förhållande till får jag erkänna. Först köps den, ses, tycks om bara för att vid senare tillfälle säljas för att en dag när plötsligt lusten faller på att ses igen, köps om. Detta är säkert tredje eller fjärde gången, om det räcker, jag gjort så och nu sitter jag här igen men denna gången så sparas den! Hoppas jag..

"Weird Al" Jankovic, mest känd för massorna från Nakna Pistolen där han blir bestulen från sitt podie av Drebin himself i början av filmen, spelar här en kladderöv som inte kan behålla något jobb men så får han chansen att styra upp en nedgången tv-station som han underligt nog vänder åt rätt håll. Inte på grund av sig själv utan mer för sina minst sagt udda program som Conan The Librarian, Ghandi II, Wheel of Fish, Raul´s Wild Kingdom som för övrigt är en klassiker i sig själv, precis som Conan och Ghandi II. Men även på grund av sina medarbetare som Noodles MacIntosh, utmärkt spelad av Billy Barty.

Billy Barty

Vi får även se Fran Drescher i den, jepp, det är The Nanny med den fina kroppen men jävliga rösten, Michael Richards aka Kramer från Seinfeld ser vi som Stan med moppen, Kevin McCarthy från Piraya är med som ett riktigt svin som får på tasken i en kul scen i slutet av stans snabbaste pensionär och som Jankovic´s flickvän ser vi puddingen Victoria Jackson, med lika jobbig röst som Drescher! Det är något med henne som jag faller för varje gång jag ser henne så det kanske är dags att se om Casual Sex? Tyvärr så har nog några skumme idéer för sig privat nu för tiden så jag håller mig till filmerna i detta fallet.
 
Filmen i sig rullar på fint med massor av sköna inslag som de ni redan blivit tipsade om och vi får till och med Rambo 2 i en kul scen med Jankovic och McCarthy i de ledande rollerna fast motsatta sidor. Kan ni eran Rambo så fattar ni säkert. Indiana Jones får sig en släng här med så man kan säga här är något för alla. Med andra ord, en skön film som man mår fint efter och framför allt under. Rekommenderas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

En film som jag fram till i kväll hade totalmissat, men inte längre! Tack för tipset. Kul med Fran Drescher.
norwood.

Weekend Video sa...

Det var så lite så! Nu får du njuta av henne och Noodles :)