fredag 8 augusti 2008

Creepozoids - 1987


Ett gäng desertörer drar sig undan ett syraregn någonstans i USA på flykt undan Tredje Världskriget. De kommer in i en byggnad som är tom men full på grejor. De tar för sig och verkar inte bry sig direkt om varför ingen är kvar där. Snart upptäcker dem att de inte är ensamma!

En sanslös rip på Aliens och liknande filmer med världens lägsta budget. Givetvis är det en kille som springer runt i en latexdräkt här och mördar dem. Det förekommer även en/flera jätteråttor samt en creepozoidsbaby!

Effekterna är förvånansvärt bra förutom när råttan anfaller och de håller den själva mot sig och gninder runt den så det ser ut som att det är den som anfaller. Men råttan är snyggt gjord i allafall.

Aktörerna ska vi inte ens prata om. Linnea Quigley är den bästa av dem och det räcker antar jag det. Men jag kan ge ett exempel på hennes förehavande i filmen. 6 minuter in i filmen har hon snubblat pga något i marken två gånger, totalt utanför manuset. Ytterligare 10 minuter in så duschar hon. Sen räckte det för mig. Sen bara glodde jag och stängde hjärnan.

Kan fortfarande inte bestämma mig för om jag tycker om den eller ej.

3 kommentarer:

Jocke Andersson sa...

Jsg får tipsa om min recension:

http://tentaclatron.blogspot.com/2008/03/creepozoids-1987.html

sicken jävla rulle. :)

Anonym sa...

Den är verkligen sämst men samtidigt så löjligt underhållande och lyckas alltid göra mig på gott humör.

Fred Anderson sa...

Nu har jag läst den här recensionen fyra gånger, ut med någon ny text nu :)