torsdag 28 augusti 2008

Roller Boogie - 1979




Nu när man går i väntans tider och då syftar jag inte på att avla av sig utan det nya heta släppet på Savage Streets med Linda Blair så kna man fördriva tiden med denna!
Jag ska inte ljuga utan vara helt ärlig.

Filmens första 15 minuter fick mig att sitta i soffan med hakan på golvet. Vad fan var det jag tittade på!
Jag har tagit mig igenom Body Rock, Breakin´ och Breakin´ 2 utan problem medans denna sänkte mig totalt!

Vuxna karlar i tights samt trikåer som åmar sig och har sig på ett par roller blades, ja, det fick mig att vakna ur mitt pubertala medvetande.
Räddningen kom i form av Linda Blair som har en helt otroligt underbar kropp i denna filmen! Det är värt pengarna bara för att se den. Snyggare har hon nog fan inte varit än här.

Resten ska vi inte tala så mycket om kanske...

Blair är en rik tjej som springer på den lokala roller boogie mästaren som bestämmer sig för att få henne medans hon är ett geni på flöjt!!!!! Bara det!!!!
Inte är så lättfångad med andra ord. Snart stundar nytt mästerskap i roller boogie och det vill hon vinna då hon blir snabbt geni på allt hon gör. Samtidigt som ägaren till deras lokal hotas av lokala gangsters som hennes advokatpappa företräder och vägrar tro illa saker om. Vilket får en rafflande upplösning med stans hetaste snut komplett med siren och larm på sin 10 växlade cykel och allt!

Jag knäcktes helt av denna filmen, så illa så jag håller den högt nu. Jag har även beställt Breakin´ och Breakin´2 nu. Jag är verkligen illa ute. Hjälp lär behövas snarast!

Se denna och inse hur jäkla fin kropp Blair har haft samt kanske få egna planer på att starta ett eget Roller Boogie-mästerskap. Jag vet att jag gör det i alla fall!

6 kommentarer:

Jay sa...

Den verkar vara så dålig att den kan bli bra, Alltså ett måste

Weekend Video sa...

Den är verkligen illa. Har till och med beställt Beat Street nu så nu är man totalt utom räddning!
Fast hon har så jävla fin kropp här! Blair alltså nu.

Anonym sa...

Lätt årets recension. Och lätt en av dom mest underhållande rullar som gjorts. Linda Blair var en heting, likaså Lucinda Dickey i "Breakin'".

Weekend Video sa...

Tack för dem värmande orden :D
Fick ett efterlängtat besked från axel precis. Breakin´ och Breakin´2var skickade! Wohooo!! :D
Mitt liv äro snart komplett!

Anonym sa...

Det är bara att fortsätta köra med "Krush Groove" och Cannon films sinnessjuka "The Apple". Efter det behöver du aldrig ta några droger ;D .

Weekend Video sa...

Tack!!! Fat Boys är lysande ju!!! :D