onsdag 20 augusti 2008

Den Grymma Leken - 2007



Gillian Anderson var den enda anledningen till jag kollade på Arkiv X. Jag hoppades hela tiden på att få se henne naken. Tji fick jag där. Här får jag se det hela tiden. Allas våran favoritbritt Danny Dyer är med här och som alltid så bärgar det för kvalité. Och frågan är om dem levererar?

Danny livnär sig på att montera trådlösa larm och Gillian får ett insatt. Det tar inte lång tid innan de får till det och redan samma kväll vill hon att han ska följa med på party. Väl på partyt så går fullbordar de bekantskapen och på vägen hem går det snett. Ordentligt.

Efter alla år av filmtittande så har jag lärt mig att aldrig! tuta på en bil som kryper fram i natten på ensliga skogsvägar, trycka mig förbi den samt håna föraren. Det har dem två turturduvorna missat. Följden blir. Gillian våldtagen och Danny totalt misshandlad med följden att han förlorar ett öga och ärr för livet på kroppen.
Trots allt följs de två fortfarande åt och tar sig igenom detta på något sjukt vis tills Gillian plötsligt finner en av männen och de bestämmer sig för att hämnas.

Detta ser ut som en typisk rape & revenge-film men är så mycket mer. Dyer är den veka här och Gillian visar att hon tar ingen skit. Samt att hon har en väldigt fin kropp.
Gillar man filmer som Death Wish samt Death Sentence och The Brave One så gillar man denna!

Gillian är hård som flinta här och visar hon kan mer än springa runt och jaga UFO´n. Dyer är som alltid kanon och den engelska landsbygden är rätt skön faktiskt ändå.

Inga kommentarer: