torsdag 16 december 2010

Tough And Deadly - 1995



Ytterligare en Shapiro/Glickenhaus-produktion med radarparet Blanks/Piper för de som bryr sig. Vilket jag hoppas är en del av er. Storyn denna gång är dne att Blanks är en CIA-agent som tappat minnet och nu jagas medan Piper är privatdeckaren som hjälper honom och tillsammans kommer den skumheter på spåren. Och nu måste de stoppas. Till varje pris!

Ställd mot Back In Action som jag skrev om i går så är detta en film som mer satsar på Piper´s komiska ådra och avslappnade spel som är bra här. Blanks sparkar stjärt som vanligt och i en av de två barfighterna som följer varandra röjer han rejält. Speciellt en kille får sig en jävla runda upp på, över och under en bardisk i en satans fart. Jag vrålade rätt ut för det var en imponerande scen minst sagt. Att Blanks var en rackare på att vifta med benen visste jag men inte att han var så här vass. Imponerande! Piper mer slåss vanligt i denna och till skillnad från Back... så blandar han inte in några wrestlinggrepp vilket är synd. Pangandet är begränsat till slutet där det går rätt vilt till men det är samma där. Det är mer och bättre i Back...  Men tröst finns för filmen är bra och underhållande och rekommenderas för fans av 90-tals action även om jag uppskattade Back In Action mer. Visst ja, Richard Norton är med här med fast alldeles för lite. Så där fick jag det sagt med.

3 kommentarer:

anders sa...

Sådärja, nu blev du som utmanad! "http://brm.blogg.se/2010/december/utmanad.html"

Weekend Video sa...

Utmaningen besvarad och vidarebefordrad!

Ty sa...

just bought a copy of this one! Big fan of Roddy and Billy. Back In Action was awesome!