onsdag 18 augusti 2010

Clash of the Titans - 2010



Pannkaka, cgi-fest, kalkon eller ett lyckat actionäventyr? Ja, det är nog en personlig fråga det men jag får erkänna att den var avsevärt bättre än jag tänkt mig. Det är fart, fläng och flärd med massor av monster i alla dess former i tid som otid och jag gillar det. För detta är fin underhållning som passar för de stunder när man bara vill slänga på något snabbt, underhållande som inte kräver någon direkt tankeverksamhet och framför allt låter grannarna veta att man är hemma. För här har Warner lyckats få till en utgåva med ordentligt ljud vilket inte alltid tidigare varit något de kunnat stoltsera med.

Så vill ni se Mads Mikkelsen och Liam Cunnigham spela skjortan ur Hollywoods nya älskling så är detta ett bra tillfälle för Sam Worthington är inte så mycket mer än ett sött ansikte egentligen. Visst har Worthington en någorlunda kropp som funkar i actionscener och han kan sätta sina replikerna men det är också allt. Som tur är så har vi pärlan Polly Walker som är med allt för lite i denna för min smak och tyvärr stannar kläderna på denna gången men hade de fallit så hade det verkligen blivit årets höjdare, den saken är säker men jag får trösta mig med att de gör det i Rome. För att återgå till filmen så är det en helt okej upplevelse som ger mersmak så denna kommer att ses igen och det får man väl se som ett helt okej betyg.

Inga kommentarer: