torsdag 5 augusti 2010

Made Men - 1999



Tillhör ni också dem som tycker att James Belushi är en gravt underskattad skådis som passar fint i hårda actionfilmer där han verkligen får låta truten vandra och inte i skit som According To Jim och den andra skiten han nu medverkar i? Vad hände med Jim som var med i sköna filmer som The Principal, Red Heat och Taking Care Of Business? Jag saknar den Jim men tack och lov så får vi en rejäl glimt av honom här i denna actiondränkta film där även Timothy Dalton är med och spelar hårding med pondus. Vanessa Angel, hon som ser likadan ut nu som hon gjorde i Kingpin `96 är även hon med på ett hörn. Steve Railsback dyker även han upp som redneck med stort laboratorie bland majsfälten.

Storyn pallar jag inte gå in på men jag kan säga det handlar om stulna pengar, FBI-vittnen, agenter, skumma poliser, knarktillverkning, pyramidspel, en hundkoja och en James Belushi med diarré i munnen. Visst ja, det är även en jäkla massa oförutsedda vändningar med i handlingen så se till att ni är vakna när ni ser den. Fans av explosioner, pangpang och allt vad det innebär lär inte bli besvikna här för den varan är det gott om i denna filmen, sanna mina ord. Som film funkar den fint för stunden när man inte har något vettigare att kolla på och jag får erkänna att den satt bättre än jag först trodde den skulle göra så springer jag över denna billigt någon gång så är det inte helt omöjligt att den följer med mig hem.

1 kommentar:

Mr_v sa...

Han gjorde en del coola filmer på 80-talet, den gode Belushi, men den där förbannade sitcomen han är med i är så outhärdligt uselt att det nästan diskvalificerar hans gamla katalog. Den är verkligen det absolut sämsta som går på tv, får nästan panikkänslor av det.