tisdag 4 januari 2011

Mega Shark versus Crocosaurus - 2010



Precis när man trodde alla fördettingar var borta så kläcker The Asylum ur sig uppföljaren till Mega Shark VS Giant Octopus. Och i denna får vi vare sig Tiffany (Mega Piranha) eller Debbie Gibson (Mega Shark VS Giant Octopus). Utan vi får Steve Urkel 
alias Jaleel White som säkert inte sett insidan av en inspelningsstudio sedan serien han slog igenom i lades ner, tack och lov. Här tar han dock i för kung och fosterland och ger valuta för de pengarna han fick betala för att vara med i denna film. Men han är inte den enda hunken i denna filmen utan vi får även Gary Stretch från Dead Mans Shoes i rollen som en storviltsjägare som har dragit fram jättekrokodilen som här ryker ihop med jättehajen som överlevde den första filmen vars titel jag nu vägrar skriva fler gånger.

Men sök nu inte tröst i flaskan för det är trots allt hopp kvar i filmen i form av före detta playboy-modellen Sarah Lieving eller vad nu hon har gjort, jag bryr mig inte men fin, det är hon. Se själva.  

Annars är det samma film än en gång bara det att det är fortfarande samma usla digitala effekter som man väntar sig ifrån Asylum fast det har sin charm med även om det tar sin tid att vänja sig vid dem. Nu är de inte så illa som i The 7 Adventures of Sinbad för det var en verkligen hemsk film utan de är snäppet över. När det kommer till monsterröj så är det fullt upp här även om det är lite si som så med editeringen då det plötsligt kommer en scen i bild som inte skett ännu i filmen utan vi får se ursprunget en kvart senare. Fast röj är det gott om här och det i samband med pinglan här ovanför. Absolut inget för alla men för oss med barnasinnet kvar som inte drar oss för att slänga på en Asylum-film då och då ja, då funkar den fint. Själv så ska jag snart se Princess of Mars, The Asylum´s eget bidrag till John Carter, den förste mannen på Mars, med Traci Lords och Antonio Sabato Jr.

4 kommentarer:

Tobias Thuresson sa...

Fast det där är väl ändå Charisma Carpenter (Expendables, Buffy, Angel)? ;-)

Weekend Video sa...

Jag har ingen aning faktiskt men hon kom upp när jag googlade på filmen så jag trodde det var henne. Bättre än inget, eller hur? ;)

Tobias Thuresson sa...

Källkoll Kent ;-). Har snorkoll på henne, ty i min ungdom när man inte hade tillgång till den riktiga varan förekom den bilden flitigt vid vissa tidpunkter... ehum, haha.

Weekend Video sa...

Tur då att du har Weekend Video att påminna dig om de stunder i livet när ensamheten var som störst ;)