måndag 14 maj 2012

Fangs - 2002



Låt ej omslaget lura er i fördärvet som det gjorde med mig.  Att vara älskare och komplettist av djurskräck innebär även att man får sitta igenom en stor del skit där just Fangs visar sig tillhöra bottenkrapet fy för vad usel den är/var.

Storyn är snarlik den i Bats! den med Loiu Diamond Philips ni vet. En oerhört bättre film på alla vis som slår den här med oerhörda noslängder. En galen forskare dör efter ha attackerats av sitt eget experiment och nu hotas en liten idyllisk småstad och dess ankommande äppelblomsfestival. Kastar man in en girig markägare som ska förvandla den lilla orten till en rejäl förort så har ni bilden säkert framför er. Det bästa är det att det är Corbin Bernsen som spelar den girige mannen och han är såklart filmens höjdpunkt men det räcker inte för detta suger hårt.

För lågpunkterna är många här där det inte sker ett dugg för det är så tillrättalagt att jag sträcker mig efter insulinsprutan efter den massiva dos socker jag utsätts för via Fangs. Alla är vänliga och har alltid ett leende över för varandra och inte en enda svordom fälls. Vi har en ensamstående veterinär som bor med sin slampiga dotter som ska bli undersökande journalist, dennes korkade stoner till pojkvän och en kvinnlig polis som även hon är singel men som motarbetas av sin chef som är i maskopi med markägaren. Fangs är den typ av djurskräck som Disney skulle gjort om de bara vågat.

Nej, Fangs är skit av den sliskigaste sorten som jag aldrig kommer att utsätta mig för igen och jag till och med funderar på slänga skiten för det här är verkligen inte värdigt att stå i min samling.
 Undvik för bövelen!

Inga kommentarer: