fredag 18 maj 2012

The Fast And The Furious - 2001



Presentation onödig. Snabba bilar. Vin Diesel. Paul Walker och Michelle Rodriguez. Fick fyra efterföljare där den femte delen var som att kolla in en reklamfilm som var ihopklippt av en gammal tjackpundare med fri tillgång till prima godis. Det går snabbt när bilarna rör på sig och det är verkligen imponerade stunts som utförs och jag kan inte klaga. För jag har en svag punkt för den och det var bara ännu en i gångerna som jag sett den och fler lär det bli. Tyvärr kommer nog det samma inte ske för andra delar i serien när de väl har hamnat här.

Paul Walker spelaren undercover snut som ska ta reda på vilka dårar det är som kapar lastbilar och söker sig till street racingvärlden där bilarna är dyrare än brudarna och alla bilar har motorer som låter som symaskiner. Pinsamt är det så därför blir det extra kul när filmens enda muskelbil kommer i gång i slutet. Då mullrar det fint i högtalarna medan det annars mest viner. Inte lika skönt för öronen precis.

Underhållande tidsfördriv som kanske är lite för lång för mitt bästa fast det går att ta en paus om man vill. Har man en fallenhet för pinsamma bilar som knappt låter och metrosexuella pojkar så går den här säkert hem utan vidare eller om man helt enkelt är en fan av Sting eller U2. Själv är jag inget av det men lik förbannat så kan jag inte hålla mig borta utan återvänder till den lite då och då mellan varven. En sann guilty pleasure med andra ord.

Inga kommentarer: