onsdag 16 mars 2011

Born To Raise Hell - 2010




Nu har jag suttit igenom den här för andra gången och jag erkänner att den blir bättre andra rundan men trots det så suger det att Seagal är tillbaka i Rumänien igen och kör med dubbning på rösten i flertalet scener. Kanske inte så illa som i Submerged men ändock för illa för min del. Annars är storyn helt okej men inget som vi inte sett otaliga gånger förr så den skiter vi i att gå in på för det är ju en Seagal så vad väntar ni er? En ny The Marker? Det gör jag med. Vad som funkar fint här är actionen med massor av onödigt våld, lite tortyr-light, en Seagal vars kontor består av ett bord under en trappa, massor av skottlossningar och ännu mera action. Vad som däremot inte funkar är alla dessa skabbiga anorektiska öststatstjejer med silikonbröst, stora skallar och kroppar som tonåriga pojkar, det får det verkligen inte att rycka i den här skribentens baguette, den saken är säker.

Seagal levererar en fin final men det är det typiska slutet där skurken bara får ta emot och knappt själv få landa med några slag för vad jag förstått så är Darren Shahlavi en grym fighter som här gör bra ifrån sig som zigenaren med siktet på att bli Rumäniens egna Tony Montana men det är något som Seagal ser till att skjuta i sank rätt fort. Underhållande iofs men lite motstånd hade aldrig någon dött av om Seagal hade fått i sitt kampsportande.

Bättre än Deadly Crossing och framför allt jämnare samt med ett snabbare tempo men ändå så svider det med all dubbning som är så otroligt onödig och störande att jag inte vet vart jag ska ta vägen i soffan. Därför att jag gillar Seagal skarpt och kan inte förstå varför det är nödvändigt med all den här dubbning. Killen måste väl ändå ha tid när han gör film att lägga sina repliker så de hörs? Kanske bara är en egotripp, jag vet inte men det suger i alla fall. Oavsett vilket så är det en helt okej film som kräver ett par svängar i spelaren innan den får fram sin verkliga potential. Får ni möjlighet så spana in dekalen bak på motorcyklistens hjälm i filmen. den är verkligen kul. För säkerhets skull så skriver jag ner den så alla Seagal-bashers inser vad de missar:
If you can read this the bitch fell off!

Inga kommentarer: