onsdag 30 mars 2011

Out For Blood - 1992



Don "The Magic Dragon" Wilson spelar eller rättare sagt misshandlar sig igenom rollen som advokat som fått sin familj mördad och nu ger sig ut på hämnarstråt med mord i sinnet och en svart pyjamas på sig. Allt som kommer i hans väg sparkas, slåss eller bryts ner innan Wilson i en underhållande scen i en park plötsligt beväpnar sig och helt enkelt skjuter ner lowlifesen på löpande band. Filmen är inte utan tvist och den kommer lika säkert som amen i kyrkan i slutet.

För att vara en PM-film så är den väldigt snål med biljakter och framför allt exploderande bilar och det värsta är det att vi får ingen exploderande tankbil i den här filmen heller! Vad är detta? En PM-film utan exploderande tankbilar är som ett McDonalds besök man går mätt ifrån. Det finns inte bara i min värld. Hade inte bolaget varit nedlagt så hade jag skrivit och klagat för om det är något jag lärt mig att älska så är det exploderande tankbilar och allt detta tack vare just PM. Men istället får jag nöja mig med Wilson´s hemska agerande som är obefintligt. Jag lovar att den karlen kan inte agera om så livet hans hängde på det. Tack och lov så är han en avsevärt bättre fighter så man har överseende med Wilson´s förlorade skådespelar-gen.

Filmen i sig har annars en karaktär vid namn Rick, som spelas av Todd Curtis, vilkens utstyrsel verkar ha stulits från David Heavener´s karaktär Billy Ray Dalton, sug på det namnet, i Heavener´s egna film Outlaw Force från 1986. Varför en vuxen karl har suget att klä sig som om han är redo för det hårda livet på prärien i en storstad är för mig ett mysterium men jag sätter mina pengar på att det är av sexuell natur. Som film är det inget vidare och hade det inte varit för fightingscenerna så hade jag inte ens sett klart. Inte det bästa från PM men väl bättre än 98% av ni-vet-vems filmkatalog. Kanske inte säger så mycket om PM´s lägsta nivå men väl mer om Cannons.

Inga kommentarer: