lördag 12 juli 2008

Ninja U.S.A - Dennis Wu - 1985


Herre jävlar! Äntligen en totalt vansinnig ninjafilm!

Handlingen här är minimal för jag sov nog en 20 minuter mitt och jag märkte inte att jag missat något viktigt.


Uppenbarligen blir två småkillar räddade under Vietnamkriget av en jänkare, misstänker det då han har camoflageoutfit på sig, en skyddsväst med granater, armband runt en skottskada på armen och en M:16 samt pannband.

Samma räddare ska senare i framtiden utöka sitt imperium med ninjakrigare då de lyder blint och fruktar inget. De småkillarna är nu vuxna som sig bör och en är gift samt han är polis, tror jag. Jag sov då.

Hur som helst. Killarna ska stoppa honom och han har tagit över frugan och använder henne som gisslan. Nu ska de/maken stoppa honom och hans armé av ninjas!

Typisk klipp-och-klistra-film speciellt i försvinnande scener och när det hoppas som värst på grabbarna.
Body counten är skyhög och vapnen, i detta fallet det enda som förekommer i skjutväg är M:16, laddas aldrig om! Underbart!

Massor av pyjamaskillar i alla dess färger och de mest intensiva fightingscener jag sett. Dem måste ha speedat upp dem. Gott om ninjasvärd och kaststjärnor, vilket får mig att minas min ungdom när man gjorde egna sådana i farsans garage av plåt och sedan höll på ta kål på familjens hund när man skulle provkasta dem.

Här hoppas det friskt minst två till tre våningar i taget, till och med inomhus! Energin tar aldrig slut.

Filmen är riktigt blodig från och till och det finns inga döda punkter. Det bara maler på i våld och kampsportande.

Slutstriden är ett kapitel i sig som bara måste ses!
De två kvarvarande antagonisterna stöter sina svärd i varandra i full pyjamasoutfit för att sedan tillsammans hoppa ner för ett vattenfall och plötsligt dyka upp båda två barbröstade och utan sår!!!! Bara för att automatiskt fortsätta fightas. Underbart!!!

Filmen har också en väldigt underlig våldtäkt där det filmas för att skickas till maken men det mest zoomas in på våldtäckarens röda fillingar!

En fantastisk film som måste ses!

1 kommentar:

Fred Anderson sa...

Nu har jag beställt alla tre ninja-filmerna :)

Dessutom har jag recenserat Cirio H. Santiagos Final Mission på min blogg. Den skulle du verkligen gilla!