fredag 11 juli 2008

Ticker - Albert Pyun - 2001



Nja, detta var ingen höjdare..
Fast Seagal var skön!

Galning spränger halva staden och polisen får tag i hans kjoltyg och nu hotar han spränga en byggnad i staden tills hon släpps. Dramats snut tar hjälp av sina hårda metoder och den lokala bombexperten för att stoppa honom....

Maken till virrig film är det nog länge sedan jag såg. Pyun som annars har koll på läger är verkligen ute och svamlar här av någon konstig anledning.

Tom Sizemore är alltid stabil, även här. Seagal är oväntat avslappnad och skön här. Kul som fan att se. Dennis Hopper är en dryg jävel som jag aldrig tyckt om, här är han sitt vanliga tradiga jag.

En rörig film minst sagt med en av de sämsta rollprestationer på film jag har sett. Någon lokal rappare som dör i början står för den bedriften. Han kan inte ens dö!

Roligast är Seagal med lösskägg, solbrillor och hatt som lirar på en bluesklubb förmodligen sin egen låt Love Doctor. Lätt bäst i filmen.

Inget att springa benen av sig för men kul om man är Seagalkomplettist. Annars bör man undvika. Själv ser jag nog om den.

4 kommentarer:

Ty sa...

The part towards the end when Seagal was just walking down a hallway in slow-motion for 3 minutes was hilarious!

We have a review of this one too:

http://www.comeuppancereviews.com/2010/05/ticker-2001.html

Weekend Video sa...

How come i can´t wright something as good as that? well, practice makes perfect :)

Ty sa...

That's very nice of you to say that! Thanks!

I think your reviews are awesome!

Weekend Video sa...

Thank you very much for your kind words!