tisdag 1 juli 2008

Urban Justice - Don E FauntLeRoy - 2007


Seagals son mördas under en utredning och pappa anländer till da hood.

Detta var den första som markerade Seagals återgång till sina hårda takter igen. Massor av skottlosningar, hårda one liners, martial arts och low lifes. Och massor av squibs vid skjutningar givetvis!

Vissa säger denna är bättre än The Marker men jag håller inte med. Jag finner denna lite si sådär. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men den är inte i topp med hans andra mästerverk. Stabil film men det är något som inte tilltalar mig här.

Eddie Griffin är med som gang banger och honom finner jag underhållande annars men här spelar han över så det blir hemskt. Han passar inte i rollen.

Kanske är det de andra i rollsättningen som inte kan matcha Seagals karisma så de bleknar. Den ende som kommer upp där är Danny Trejo som alltid är bra.

Underhållande film men något fattas, åtminstone för mig.
Fet action som inte gör en besviken och säkert lockar nya fans till camp Seagal.

Men ändå sevärd!

7 kommentarer:

Jocke Andersson sa...

Jag kunde inte låta bli att kommentera en felstavning du gjort som är hur skön som helst.... :)

Massor med Squids vid skjutningar givetvis! Squids? Bläckfiskar? :) LOL!

;)

Jay sa...

Urban Justice är Seagals bästa sen Warner-tiden

Weekend Video sa...

Jocke A:
Alltid skoj med felfinnare så tack för hjälpen! Felet äro åtgärdat nu.

Johnny:
Tyvärr inte men det är min åsikt. Dock en av de bättre får jag hålla med om.

Anonym sa...

Har alltid gillat killen som sparkas tolv, tretton gånger i kulorna av Seagal under slutstriden.
What a way to go!

Och latinan han hyr in sig hos...hubba, hubba.

Ty sa...

Urban Justice was a lot of fun! Seagal needs to make more movies like this one. Less like Out Of Reach or Attack Force.

Weekend Video sa...

Hear, hear. Tride to watch The Foreigner but it was to painful. Complete and utterly boring movie.

By the way Ty, i you like we could always share links to our blogs?

Ty sa...

Sure, i will happily link your blog. Thanks for linking ours too!