torsdag 29 april 2010

Cube 2: Hypercube - 2003



Den första filmen är ingen direkt höjdare men den har sin originalitet att stödja sig på medan denna har inget alls att göra så på. Samma sak en gång till men med fler karaktärer som man ändå aldrig bryr sig om eller fastnat för och ett fruktansvärt kacklande till dialog som gick mig totalt över huvudet. Nu är jag ingen raketforskare och kommer aldrig att bli jämförd med heller men denna dialog som till sist kom endast att handla om parallella universum och sådant dylikt gjorde mig bara trött. Jag tror faktiskt att dialogen i en Marcus Birro pjäs är mer underhållande än denna och då är det verkligen illa.

Visst är budgeten högre men det hjälper inte när det är så tråkigt som här. För att finna något av värde i denna så måste man genomlida 85 stentrista minuter för att få lite upprättelse men inte ens det är värt det. Se skiten på Youtube så lär ni få se det bästa snabbt, enkelt och gratis. Själv förbannar jag mig själv för att jag genomled först Avatar och nu denna när jag i stället kunde ha tillbringat lite mer tid med Picnic at Hanging Rock och dess unga damers sexuella spänningar och anspelningar. Fast lite tröst här var det att man slapp alla jäkla djungeltrummor!!

3 kommentarer:

Jay sa...

Den blonda tjejen var i alla fall snygg

khenrikm sa...

Jag ska göra en fan-edit av filmen med djungeltrummor och referenser till ytterligare ännu några dimensioner. Det är ju det du vill ha... egentligen!

Weekend Video sa...

Jay: iofs men det hjälper inte i detta fallet.

Khenrikm:
du skulle bara våga!

Hmm, mitt verifieringsord blev urges.... Och nej, där ska inget läsas in, khenrikm!