söndag 25 april 2010

Coldfire - 1990



Söndagar är alltid fina när man är på humör för fin PM-action och denna inleddes fint med Recoil med Gary Daniels och senare fick en fortsättning med denna film i regi av Wings Hauser som även är med i små sekvenser. Tyvärr är det filmen stora problem just det. Wings är med för lite! Ungtupparna som har har castat i leadsen är inget vidare som huvudpersoner även om de inte är sämst i filmen. Så därför känns det som om Wings stírrat sig blind på 21 Jump Street och sedan gett sig på att göra en egen film på det temat. Tyvärr blev detta lika illa som den förmodade förebilden.

Upplägget är det att ryssarna vill ta över knarkhandeln med en ny drog och två unga snutar som är partners i vått och torrt ska stoppa det. Självklart så bromsar den ene den andra och nu slits dem isär och ni kan resten... Inget nytt och framför allt inget skoj att förvänta sig. Det bästa i filmen är i inledningen när Wings sitter och ringer sexsamtal när det sitter en nyligen våldtagen tjej framför honom och det säger väl allt då. Lite silikonpattar får vi med men de är verkligen av de misslyckade slaget då ett par ser ut som uppumpade tennisbollar under huden på damen i fråga. Ännu en kass grej i en rätt medioker film. Nej, se någon av Wings andra filmer typ The Art of Dying istället. Själv ska jag ge mig i kast med PM´s tv-serie L.A. Heat nu, serien som tyvärr sänkte bolaget.

2 kommentarer:

khenrikm sa...

Jag vet nog att du är en PM-fantast så jag ser fram emot en powerpoint-presentation imorgon mellan fikabröden ;D

Mina kunskaper i ämnet har jag annars hämtat från din blogg så jag har skamligt lite praktik, tyvärr...

Weekend Video sa...

Nu blev det ju inte så värst mycket diskuterat om PM men det får vi ta grundligare nästa gång!