tisdag 20 april 2010

Weekend of Horror, debauchery and common bad taste...

Så då har man äntligen återhämtat sig från vad som varit detta årets hårdaste helg. Ni som är med i Weekend Video-gruppen på Facebook vet vad som hänt och ni andra lyckligt lottade själar har klarat er med sinnet i behåll. Men för de av er som tvunget vill ner i rännstenen och ta simborgarmärket så kommer här en kort, god och framför allt en insiktsfull skildring av slaget om das lizzardlounge.

Saken är den att bloggaren, människokännaren, filantropen och stugägaren Mamoulian alias M-baby från bloggar med de mest besynnerliga namn som http://annals-of-mamoulian.blogspot.com/ och det senaste inslaget i dennes ultimata strävan efter total dominans i bloggsfären http://cesspitrefuse.blogspot.com/.


Valde att lägga ett besök som slutade med en grym baksmälla och minnesförlust över dygnets sista vakna timmar. Själv gör han sin skildring här och nu är det upp till mig att lägga fram min observation över förfallet.

Efter ett ovanligt punktligt tåg så var det ryggdunkar, gruppkramar och allmänt snack som avhandlades gällandes jobbcoacher, kortvuxna grannar med stora attityder och mindre skorstorlekar , handläggare, forna forum med dess olika medlemmar innan det inmundigades kebabtallrik följt av mer tugg och analyser av världsläget innan spriten kom fram och kvällens första film avverkades.

Det var filmen Aswang som för mig var en ny spännande bekantskap som ska ses om och säkerligen inhandlas för detta var mycket intressant!


Sedan följde mer sprit, den obligatoriska House of the Dead-fotograferingen avbildad här:


Sen börjar det bli vagare och vagare. Men det blev den makalösa Daughters of Darkness som grillor i skallen på åtminstone mig för det blev för mycket med Rom, Jack Daniels och öl i samband med Delphine Seyrig och om jag inte minns fel så gottades det åt Petra Mede på Youtube med innan slaget totalt gick över bord och det inmundigades vad som måste vara världens hemskaste film att behöva se nykter med i gott sällskap och med rikligt i kroppen så funkade denna film fint.


Vilken det var? Jo, det var The Laughing Dead. Maken till horribelt agerande och otroligt korkad dialog samt musik gjorde detta i samband med fina effekter till en upplevelse som ingen bör gå utan. Här kommer en präst som tappat tron till Mexiko där han sammanstrålar med en busslast idioter samt en fallen nunna som han nu har barn med! och där sätter allt igång, Vi får bevittna vad som är förmodligen världens sämsta exorcism där den besatta förklaras med detta när personen i fråga rullar runt på en säng full med fraggda runt munnen och svär för fullt. She is possessed! No, She´s got Tourettes!


Vad kan man säga om en sådan film? Inget för sedan blev det svart för min del och de följande två dagar tillbringades antingen i sängen eller på soffan eller talandes med Ulrik i den vita telefonen. Så hård var helgen men fan vad kul den var.

9 kommentarer:

Jocke Andersson sa...

Hahaha, sickna amatörer. Man dricker inte tills man kräks. Också, 4 filmer bara? När jag och polarna kör film/spritsessioner så brukar vi hinna med 5-9 filmer... ;)

Weekend Video sa...

Det märks att ni uppe i fjollträsk inte spottar lika hårt i glasen så vi här nere gör visst ;)

En runda över sundet så vill ni bli Skåningar med ska du se :)

mamoulian sa...

Ja, vad kan jag tillägga, käre bror? Right on the spot, and dang it was goooood! ;-D

khenrikm sa...

Ujj. Ser ut som en sweet bromance där! ;D

Ja själv tar jag bara kaffebröd med mig när jag kommer...
Men nån gång ska jag göra mina ökända Caipirinhas - en lömsk dryck som smakar lime men som innehåller typ 70% brasilianskt brännvin. Nästan alla filmer blir bra när man dricker såna. :D

Weekend Video sa...

Låter finemang det :D

Jocke Andersson sa...

Haha, om ni tror att man är en man för att man dricker till man kräks så har ni ju verkligen missat något. Här kan vi dricka oss tokfulla utan att spy som små tonårstjejer.... ;) För övrigt så är jag dalmas och inte fjollträskare... :)

Weekend Video sa...

Nu var det dagen efter det skedde men det spelar säkert ingen roll för en karlakarl som dig :)

Min erfarenhet av dalmasare är inte så värst mycket bättre än den av fjollträskare så du får vara införstådd med att jag tar dina upptåg med en nypa salt ;)

Jocke Andersson sa...

Att kräkas är ju det enkla sättet att bli av med allt gift man stoppat i sig. En riktig man biter ihop och låter giftet ha sin verkan! Tror du verkligen Paul Naschy skulle ha spytt dagen efter? Eller William Forsythe? Eller Powers Boothe?! ;)

Weekend Video sa...

Riktiga karlar spyr, så är det bara! ;D