tisdag 12 april 2011

Jesse Stone: Sea Change - 2007



Eftersom filmerna om Jesse Stone är kalasunderhållning så klämde jag en till igår bara för att jag kunde det. Och det var precis lika bra som alltid. Handlingen den här gången centreras runt ett gammalt olöst fall som Jesse sätter tänderna i eftersom han är helt enkelt sysslolös. Vad som snart börjar komma fram visar upp brister inte bara i utredningen utan även i poliskåren. Som grädde på moset så kommer ytterligare ett våldtäktsfall fram och som indirekt involverar turistnäringen och den närliggande regattan. Men är det något som inte stadens visa män inte gillar så är det anklagelser mot täta turister fast det är något som Jesse skiter högaktningsfullt i.

Precis som i de andra filmerna så är det samma ansikte även om vissa gamla kommer tillbaka som man inte trott varit med längre. Saul Rubinek är ett sådant men även nya som Sean Young, mums, dyker upp i bikini för oss som gillar sådant.

Vad som slog mig under jag såg dessa två var det att jag redan sett dem men glömt bort det av någon anledning vilket förtog spänningen av filmerna. Fast det var verkligen kul att se om dem även om man visste hur det skulle gå när man väl kom ihåg att de var sedda förut.  Men som tur var så förgyllde William Devane och Stephen McHattie med sina inhopp. Just Devane övertygar mig mer och mer vilken underbar aktör han verkligen är för här är han super! Varmt rekommenderad precis som de andra filmerna i serien.

Inga kommentarer: