fredag 23 januari 2009

Cyborg - 1989



Här det inte så mycket att orda om. Detta är underhållningsvåld i sitt bästa slag. Efter att ha tittat på JCVD så hade jag ett otroligt sug att se denna så det blev så.

Handlingen är obefintlig. Van Damme ska hämnas på sin nemesis Fender, själv heter han Gibson. Mitt i allt är en cyborg som måste till Atlanta. Och det slås och sparkas och viftas med knivar kroniskt och det regnar rätt bra med i slutet.

Detta är som sagt underhållningsvåld av högsta märke! Albert Pyun är mannen bakom denna och han har gjort ett för jävla bra jobb! Van Damme är Van Damme och enda skillnaden är att han är ung här och han har en risig peruk i flashbacks. Men annnars är där inget att klaga på.

Ralf Moeller, hjälten från Shark Attack In The Mediterranean är en av bad guysen i filmen och är enorm här!

Tyvärr är filmen klippt av bolaget och det märks rätt bra i vissa scener men det är där inget att göra något åt. Det som är kvar är hårt nog så det räcker och blir över. Det är tonvis med action och fighting här och speciellt scenen med en korsfäst Van Damme är en höjdare.

Så sluta läs och titta själva på denna!

Klassiker som rekommenderas varmt!

4 kommentarer:

mamoulian sa...

Hmmm, är det inte nån tjej här som visar tuttarna och blir nedslagen hela tiden: "What's my motivation for this scene?" :-D

Weekend Video sa...

Lite rattar visas det och där är en brud som åker på en del däng så du är på rätt spår där :D

Jay sa...

Dom senaste två gångerna som jag sett den har jag tyckt att den blir ganska seg efter typ halva, Inte en av hans bättre

Weekend Video sa...

Senaste två!! Hoho du är härlig du :D
Iofs så satt jag Maffia Wars på Facebook under filmen men denna gillar jag skarpt! Bara synd att "recensionen" blev så kass :(