fredag 20 november 2009

Sons of Anarchy - 2008



Ännu en trevlig tv-serie att kolla in för er som gillat konceptet med bikers och deras outlaw-kultur. Här får vi allt från gängkrig, tatueringar, hur man avlägsnar sperma från magen på döda mexikaner som bränts för att dölja DNA, sex, droger, vapen, brudar och bågar. Det är ett fint tempo och hård dialog som även kan reta aptiten på en anorektiker. Själv plöjde jag genom första säsongen i ett snabbt tempo och nu är säsong två som inväntas på att rulla klart i USA så blir det den med.

Här får vi följa vice presidenten i mc-gänget Sons of Anarchy som styrs till stor del av sin mor och styvfar som är el presidente i klubben. I rollen som el presidente ser vi Ron Perlman, jag vet, han är med i allt och är snudd på att bli en ny Lance Henriksen men här är han perfekt. Som mamma biker ser vi Katey Seagal som bara ser bättre och bättre ut ju äldre hon blir. Vi får även Drea de Martino, Mark Boone Junior, Kim Coates, den nya puddingen Maggie Siff, Tommy Flanagan, Ryan Hurst imponerat med grymt skägg, Ally Walker som följer Seagals utveckling är grym som ATF-agent och som sheriffen ser vi Dayton Callie från Deadwood. Med andra ord, inga direkta blekansikten i rollerna. Visst ja, Glenn Plummer är med också.

Så slit er från bloggen och börja leta upp denna, ni kommer att ha en väldigt trevlig stund framför er.

8 kommentarer:

Daydreamer sa...

Skall införskaffas!!

Ninja Dixon sa...

Inget nytt alltså. Jag tror jag skippar den ganska lätt.

Weekend Video sa...

Daydreamer:
Härligt, du blir inte besviken!

Fred:
Det gör du med rätt i. Det är nog inget för dig.

khenrikm sa...

Jag känner att jag gärna vill se den, men -håll i er nu- jag har så förbannat svårt för Ron Pearlman! Han är ju för jävulen "Vincent" i tv-serien Skönheten och Odjuret som förpestade kanalerna för ett antal år sedan. Och nej, han är inte cool nuförtiden.

Weekend Video sa...

Här är han mer hård än cool och han sköter sig fint här så du kan allt se denna med gott samvete. Precis som jag vet att du njuter av Skönheten och Odjuret, tv-serien då alltså. ;D

khenrikm sa...

Nu andades jag in samtidigt som jag drack kaffe och så kom det i näsan och ut på tangentbordet. Komma här och påstå sånt trams!

Weekend Video sa...

Är nog inte första gången det kommer kroppsvätskor från dig över det tangentbordet ;D

Dick Winchester sa...

Så jäääävla bra serie!
Såg första avsnittet förra veckan och fastnade direkt, så det slutade mad att jag drog igenom hela säsongen på ett par dagar!
Fattar inte hur jag kan ha missat den.
Ska ge mig på andra säsongen ikväll.