måndag 2 november 2009

Californication Season 2 - 2008



Den första säsongen av Californication var en väldigt underhållande säsong som gav mersmak men säsong två är snäppet bättre. Visst är de tillfälliga sexpartnerna mindre denna gången men i stället får vi flera jäkligt underhållande karaktärer och framför allt många fina brudar! David Duchovny som aldrig fallit mig i smaken, mest pga den groteskt uppskrivna serien Arkiv X, är i sitt rätta esse här och att sedan framkommit att han privat, precis som sin rollfigur i serien, är en sexmissbrukare gör det hela ännu mer underhållande.

Vi får stifta mer bekantskap med Moodys agent Charlie Runkle som nu tar steget över till porrbranschen, både som aktör som manager, och det är en väldigt underhållande resa vi sugs in i. Natascha McElhone är fortsatt med och blir bara mer och mer snygg som serien varar, något jag alltid tyckt hon är och vi får även se mer av puddingen Paula Marshall, yes!!! Men vi får också se Mädchen Amick som verkligen blommat ut med och blivit en riktig pärla.

Så det är ingen brist på vare sig brudar, knark, sprit eller sex här inte. Vi får även en hel del skön musik och en fantastisk dialog. Jag gillar denna serien skarpt och kan inte vänta tillräckligt innan jag får se säsong tre med. Fast först ska jag se den nya serien Hung med allas våran favorit-Punisher, Thomas Jane. En serie där han spelar en kille med en jävligt stor kuk visst i. Det ska bli jäkligt underhållande att se, tro mig!

Inga kommentarer: