onsdag 4 november 2009

Zombieland - 2009



Så här är den, USA´s svar på Shaun of The Dead. Ännu en gång så har zombievirsuet slagit till och lämnat allt och alla öde som döda. Men hoppet finns i ett väldigt få överlevande fast de är mer var man för sig själv. Men sist får de till det och ger sig fram igenom zombieland. Allt för att nå ett nöjesfält. För med zombie överallt så kan det ju allt vara kul att åka radiobilar för att släppa loss lite ibland.

Detta är inget märkvärdigt egentligen tycker jag. Det bästa i filmen är Woody Harrelson som totalt äger tillsammans med Bill Murray. De två brudarna är bara extremt korkade och jobbiga att glo på. Våldsamt blir det när det är dags att avveckla lite zombies och det händer ofta faktiskt och skratten kommer de med fast inte så det blir för mycket komik i det hela. Med andra ord, ingen ny Shaun of the Dead, tack och lov.

Miljöerna är fina, samma med goret och tempot är bra men filmen i sig är fort glömd och inget som kommer att stå i min hylla. Men det är inget som hindrar mig för att se om den om lusten skulle falla på. Så för er som har förväntningar på denna så släpp lite på dem för då blir ni inte fullt så besvikna. Fast dyrkar man nämnda Shaun... så lär man nog gilla denna. Själv klarar jag mig fint utan den överskattade filmen.

3 kommentarer:

Henrik sa...

Shaun of the Dead, 2000-talets bästa film. Tveklöst. Har nog sett den 15 gånger nu.

khenrikm sa...

Jag såg den en gång och tyckte den var småkul. 15 gånger you say...?

Weekend Video sa...

Henrik:
Alla har vi våra böjelser men den böjelsen får du allt ha för dig själv ;D