söndag 15 november 2009

Doghouse - 2009



Jake West som gav oss Evil Aliens är här nu med sin nya film Doghouse och den är inget för feminister eller rödstrumpor den. Tro mig. Utan vad vi har här är ytterligare en grabbar-som-ska-bonda-och-åker-ut-på-landet-och-hamnar-i-skiten-film. Skiten i detta fallet är kannibalistiska fruntimmer som bara äter och attackerar karlar. De är zombies kan man säga och de har en extrem aptit för karlar. Så när väl grabbarna fattat vad de befinner sig i så är det dags att slå tillbaka vilket de gör. Med allt de kan komma över.

Politisk korrekt är den inte direkt och har man lite besvär med att se karlar spöa fruntimmer med golfklubbor så är detta inget man bör besvära sig med att leta upp. Men har man humorn i behåll och tar detta precis för vad det är så får man en riktigt kul stund med fin gore och härlig dialog. West har verkligen fått ordning på torpet här och levererar en bättre och stabilare film än hans Evil Aliens som hade en rätt stor lågbudgetskänsla av sig men det slipper vi här.

Vad jag gillar mest här är att West har fått med min favorit Danny Dyer här för han kan konsten att få till en skön stil i allt han gör. Nu är han inte den enda som är bra här utan hela gänget är bra och de passar in fint i motståndet de bjuds. Motståndet kanske bör nämnas med för det varierar mellan lapplisor, skolpoliser, hemmafruar, butiksinnehavare till sådana lagom "ockulta" butiker som finns i varje större stad bara det att här har hon lapp för ögat, intressant byst och ett brinnande intresse för Xena, hippa frisörer, flator, pensionärer med rullatorer och mycket mera. Och det serveras våld från dem med så vad väntar ni på? Leta upp den och se denna sköna film med en fin glimt i ögat för ni har inget bättre för er ändå så.

2 kommentarer:

khenrikm sa...

Danny Dyer balanserar ofta på gränsen till att vara irriterande eller bara kul. Så jag ger honom en chans med denna. Och du har helt rätt - jag har inget bättre för mig. Så väl du känner dina läsare....

Weekend Video sa...

Danny Dyer är vad man kan säga irriterande kul hahaha

Angående att känna mina läsare väl så får jag väl ta det som en komplimang, antar jag... ;D