torsdag 25 juni 2009

Evil Aliens - 2005



Ett lokalt tv-team som pysslar med Ufo och liknande prylar åker ut till en ö i Wales för att göra ett reportage om en lokal förmåga som blivit bortförd och befruktad av aliens. Med dem är två skådisar och en annan lokal Ufo-dåre. Skådisarna ska genomföra en rekonstruktion av händelseförloppet. Men allt går åt helvete när det visar sig att det verkligen finns aliens där och de drar sig inte för att slakta allt och alla.

Brittisk lågbudgetssplatter som roar mer än det skrämmer och det är meningen med här. Jag har försökt se klart denna tidigare vid ett par gånger och alltid stängt av pga jag tyckt det varit uselt men denna gången flöt det på. Det kladdas, sprutas, stänker och kleggar som fan här och allt är gjort med glimten i ögat. Skådespelarna är säkerligen amatörer eller de flesta av dem är nog det men de funkar fint här och gör sitt bra. Vad som är det viktigaste är nivån på goret och den är hög. Inget skonas eller är heligt och när till och med när kor ryker med så vet man att man har en kul stund framför sig.

Effekterna är helt okej även om viss cgi är rätt kass men det smälter man för det är mer hjärta bakom det än pengar. Mina favoritscener är den med skördetröskan givetvis och när den kvinnliga sliter benen av programledaren, den var lika kul som oväntad. Annars är de underhållande bröderna bäst. Men det är hög nivå på slakt här och det är det viktiga tycker jag. Sen att det är roligt på köpet får man se som en bonus.

Kanske ingen film man slänger ut stora pengar för men hittar man den billigt så är den absolut värd en titt såvida man gillar splatterkomedier som denna. Bättre än Bad Taste är den för den finner jag överskattad men om den är bättre än Braindead jag låter vara osagt. Kanske oavgjort, jag vet inte. Det beror på humöret i den frågan. Men se för er själva, ni kanske också gillar den.

9 kommentarer:

mamoulian sa...

Ingen höjdare direkt... Men kul att se när frugan smyger upp bakom en och undrar vad som står på... ;-D

Weekend Video sa...

Kan tänka mig de efterföljande diskussioner då :D

cozzi sa...

Ser man på, det går ju att lära gamla hundar sitta ;D (Var det analproben som fällde avgörandet?...)

Klart underhållande splatterkomedi utan ett seriöst ben i kroppen. En film man bör äga minst två ex. av, varav det ena bör vara tyska Anolis steelbook.

Weekend Video sa...

Voff voff!
Det var snarare det generös priset på cdon och ditt eviga tjat om den ;D

Kom över den relativt billigt så det var bara att chansa och det blev inte allt för illa faktiskt fast jag nöjer med ett släpp på den :D

Tobias Thuresson sa...

Hatade verkligen denna filmen. Hyrde den och det slutade med att jag nästan somnade så det fick bli spolning med bild resten av filmen.

Weekend Video sa...

Det kommer med åldern ska du se ;D

mamoulian sa...

Jodu, Bror! Det var roligt ett tag - "Gillar killar sånt där?" ... Ja, fasen fråga Steiner och Rottweiler... ;-D

Weekend Video sa...

Kanske dags att visa Dödskommendantens Kvinnoläger för henne nu då ;D

Tobias Thuresson sa...

Eller La Bete. Som att be om skilsmässa, haha.