onsdag 24 juni 2009

The Devil´s Tomb - 2009



Ytterligare en DTV-skräckis som vi dränks i nu för tiden och denna gången är det den gamle sure skotten Sean Connery´s son som står som ansvarig för den. Och detta är hans andra bidrag till filmhistorien. Jag har sett sämre filmer det har jag, absolut, men denna var riktigt jäkla tråkig och ointressant ärligt talat.

Än en gång så är det amerikanska soldater som ska i väg på ett hemligt uppdrag och hämta en forskare som är fast under jorden i en hemlig anläggning. Alla har gått bananas där nere och nu är de besatta och smittade av något skit. Givetvis blir gruppen angripen av detta med och resten kan ni på era fem fingrar så jag skonar er lidandet.

Cuba Gooding JR, jepp, Oscars-vinnaren, spelar gruppens ledare och har mest en min som säger: vart fan tog min karriär vägen egentligen?, den gamle punkaren Henry Rollins är med på ett hörn som präst! och inte ens han ser engagerad ut, Ron Perlman som verkar nu för tiden att tävla med Lance Henriksen om att vara med i allt som är DTV (direct to video) nu för tiden är såklart forskaren. Ray Winstone har med fått med på ett hörn, varför förstår jag ej då han bara är bortkastad här. Men det beror nog på pengarna eller så är han skyldig Sean Connery antingen grova pengar eller så har han världens hake på honom. Bill Mosley är med han med men det var inte oväntat, förvånansvärt så dyker Bruce Campbell INTE upp i denna, han var nog sjuk eller inte hemma när de ringde om filmen.

Gott om gore och slafs men lite kass cgi med, kolla bara in när Mosley dör, ser hemskt ut. Men tyvärr får vi det tråkigaste flatorna på film med, jag har sett bättre sådana i program från UR. Bästa scenen är 20 minuter in när det blir jordbävning, då skakar Connery kameran vilt och skådisarna skakar och faller runt de med bara för att simulera en jordbävning. Det var det bästa i denna filmen och det säger inte lite det. Ingen höjdare men vill man slumma loss lite en kväll så duger den för det men det är ingen film som man vill att någon ska hitta i ens samling.

Inga kommentarer: