fredag 26 juni 2009

Feed - 2005



Fetma är en sak och obesitet en annan. Personligen har jag inget mot folk med obesitet men det som jag inte klarar av med det är människors besatthet av det och deras sexuella njutning av fenomenet. Feeders och Feedees är ett annat fenomen som jag inte heller kan förstå eller ta till mig men alla har vi våra laster som preferenser och denna filmen visar verkligen upp båda ämnena.

Storyn här går jag inte in på utan den bör upptäckas på egen hand tycker jag då detta inte bara är en bra film men även motbjudande i sin uppvisning av folks beteende mot varandra. Men det översta stycket ger nog tillsammans med titeln en bra vision om vad filmen handlar om. Här får vi rejält vidriga scener som till och med jag fann svårt att ta till mig. Andra har säkert inget problem med dem och andra kanske reagerar värre än mig, det är väldigt individuellt hur man reagerar här. Men de sparar inte på krutet här för att visa allt.

En av de värsta scener fann jag vara när feedeen ligger och blir matad genom en slang med bulk blandad med en annan persons smälta fett. Samt när feedeen säger att det var lite för salt. Det var rätt motbjudande det faktiskt. En annan är när feedern sakta och kärleksfullt tvättar feedeen och riktigt njuter av det såpass att han får tillfredställa sig på plats, det är inte riktigt min typ av sexuella fantasier om man säger så.

Definitivt inte för alla denna filmen och jag tror nog detta är en av de mest motbjudande filmer jag har sett och de sparar som sagt inte på något. Känner man att man inte klarar av sådant här så bör man inte se den. Lite gore bjuds vi på med för de som kräver det men det är inte i centrum här precis som filmen inte direkt har några ljusa stunder som lättar upp utan det är bara mörkt och värre blir det. Om man ska peka ut någon ljusstund så får det bli slutscenerna som är rätt passande. Och jag tror inte jag kommer att äta mer i dag.

Överlag en bra men hård och mörk liten film som rekommenderas.

Inga kommentarer: