fredag 7 maj 2010

The Crazies - 2010




Är vi redo för fler epidemi-filmer eller kräker vi på dem vid det här laget? Själv bryr jag mig inte för en bra film är en bra film oavsett handling. Nu är detta visst en remake på en George A. Romero film som jag aldrig sett och vad jag hört så ska den vara mer snack än handling men vem vet, jag kanske faller över den en dag och ser den fast jag tvivlar på mitt intresse är där. Handlingen här är den gamla vanliga: Ett militärprojekt går åt skogen och en liten håla på landet får betala priset för deras slarv. Och nu ska en liten grupp ta sig därifrån samtidigt som militären sluter upp runt staden. Simpelt, effektivt och med ett bra flyt men karaktärerna är inga som man orkar bry sig om för.

Även om flytet är där, effekterna är fina med ett härligt foto som utnyttjar vidderna mellan varven bra så blir filmen aldrig direkt rolig. Inte ens våldet får en att känna lite spänning för det är gjort förr och det känns som man kan detta nu. Det är det som gör att denna inte blir mer än en axelryckning som är lika lätt glömd som ett avsnitt av Låt Kameran Gå.

4 kommentarer:

Jay sa...

Har sett originalet och den var bättre än jag trodde så ge den en chans

Weekend Video sa...

Det svaret hade jag inte räknat med så det får jag göra då :D

Jay sa...

Det var free leech på den så jag gjorde en chansning

Mr_v sa...

Håller med om att den här inte bjöd något nytt, men den underhöll stabilt tyckte jag. skojigare än mycket annat liknande som kommit på senare år.