fredag 4 juni 2010

Master of the World - 1983



Glöm allt jag skrev om Quest For Fire. Det är förlåtet för efter detta inferno till seghet så är det med glädje jag sätter på en Cannon-film. Vänta stryk det! Så illa är det faktiskt inte. Inte än i alla fall. Vad vi har här är en italiensk Quest For Fire-kopia som är avsevärt blodigare och brutalare men satan så otroligt segare och tråkigare. Jag har fortfarande inte smällt det själv. Iom med det är kopierad av Quest... så går vi inte in på det för det är bara slöseri med tid och talang *host*

Det är mer våld helt enkelt som ett par halshuggningar, lite grävande i ett par skallar samt ätande av hjärmmateria som står för inslagen av kannibalism i denna samt den kopierade scenen där de hittar en skalle i askan. Kopulerande får vi det med fast när det väl är dags så får vi se en stock footage sekvens med två fåglar som gökar i stället. Hur jävla snällt är det på en skala ett till fem? Inte ett jäkla dugg! Vi får även det mest tröttaste inslag av en björn som jag sett i hela mitt liv. Den stackaren är så trött eller gammal, vilket man nu föredrar, att han blir injagad i scenerna av en skötare utanför bild. Jag led med stackaren, den saken är säker.

Själva filmen utspelar sig framför en och samma grotta där det bökas och stökas i tid som otid och vilka det är så håller låda det har jag ingen aning om men till sist var det en kvar av dem men då var jag så trött på det så det rörde mig inte det minsta i röven vem det var... men jag tror det var pajasen på omslaget till postern. Nej, inget alls för fans av det primitiva stuket såvida man inte tvunget måste se allt italienskt som dyker upp. Själv ska jag tvätta bort denna upplevelse med Caveman för den måste bara vara rolig eftersom det är en komedi.

Inga kommentarer: