onsdag 21 oktober 2009

Children Of The Corn: Revelation - 2001



Sjunde och sista delen, hittills i alla fall, i serien och absolut den sämsta av dem alla. Den här gången utspelar det hela sig i ett hyreshus med lite majs runt om hörnen. Visst är det några scener i det men inget som alls påminner om de fornstora dagarna i serien. Nu är det ett barnbarn som letar efter mormor som försvunnit. Käringen har visst överlevt en eldsvåda i barndomen som var förknippad med en sekt med barn och nu är dessa tillbaka för att hämnas och för att slå ihjäl folk. Och som väntat så ska barnbarnet stoppa dem.

Inget roligt och så långt i från de andra filmerna i serien som är möjligt. Även om sexan var kass så höll den sig till den ursprungliga idén medan denna har väldigt lite med den att göra. Så för min del så stannar serien vid den femte delen då del 6 som del 7 var verkligen bottennapp som inte tillförde något vettigt eller intressant till serien. Bäst är reamaken och del tre. Originalfilmen kommer att ses men inte i dag. Nu ska jag se den senaste Seagal för att tvätta bort obehaget efter dessa två bottennapp.

4 kommentarer:

khenrikm sa...

Haha ibland är uppföljare ett gissel. Själv njöt jag till Howling 3 i fredags. Sikket skräp!

Weekend Video sa...

Men du njöt av den i alla fall ;D

Mr_v sa...

Får tacka för genomgången av rullarna! inte utan att man blir sugen på ett maraton!

Weekend Video sa...

Det var så lite så. Har annars planer på ett Puppet Master eller Watchers-maraton i tankarna men det vågar jag inte ge mig in på nu hahaha