torsdag 1 oktober 2009

Cool As Ice - 1991



Vad kan man säga egentligen? Rappens motsvarighet till Easy Rider slår det mesta i filmväg fanimej. Allt från de tuffa soundtracket till Vanilla Ices vansinniga agerande som verkligen är oöverträffat komiskt. Storyn till denna filmen är så fylld av klichéer och annat overkligt underliga saker så man tror knappt sina ögon. Och jag kan inget annat än att ta den till mitt hjärta för detta är så uselt att det är bra fanimej!

Vanilla Ice agerar lika uselt som han rappar och det är nog det bästa rapp jag har hört för allt annat bleknar ställd mot hans rhymes. Mannen är en oslipad diamant. Michael Gross upprepar sin roll från Fem i familjen, bara det att han har ett mörkt förflutet här, allt för att öka på spänningen i filmen. En spänning som är allt utom närvarande. Till och med de så kallade romantiska scenerna är inget annat än lökiga i absurdum och bara ökar på filmens tyngd för vem vill se en barbröstad Vanilla Ice flänga runt på sin båge i öknen samtidigt som han hånglar lite lätt i ett svalt sommarregn. Förutom jag då?

Kläderna är hiskeliga, frsiyrerna med och motorcykelscenerna pinsamma. Kolla bara in scenen när Vanilla Ice han hoppar in i hagen med bågen, oöverträffad och härmad av Hot Shots! Bara det bör öka intresset för att se denna. Ni kommer verkligen inte tro era ögon. Och njut för guds skull för filmer som denna kommer aldrig mer att göras, den saken är säker.

4 kommentarer:

Jay sa...

Såg denna som Laserdisc-rip för nåt år sen, Den var inte så dålig som jag trodde.

Weekend Video sa...

Den är inte bra heller någonstans men den är cool i all sin absurditet. Och en typisk produkt av sin tid. Men det finns bättre gjorda filmer som är avsevärt uslare än denna.

Mr_v sa...

Underbar film att plocka upp till recension! fan vet om jag någonsin kommer palla att se eländet dock, haha.

Weekend Video sa...

Den tar på krafterna, minst sagt haha