söndag 11 oktober 2009

Killer Instinct - 1987



Cirio H. Santiago är mannen bakom många Fillipinska actionfilmer vare sig det är efter-bomben eller Vietnamraffel och detta är såklart en av dem. Robert Patrick, denna man som växer mer och mer i mina ögon, är en hård löjtnant här som vägrar inse kriget är över. När han hamnar på sjukhus efter ha fått nästan alla sina män slaktade av charlie och deras ryska kollega så börjar planerna på hämnd. Men när ytterligare en grupp delar samma öde så rycker han ut med sina resterande mannar och rensar upp i bushen. Big time!

Det är tonvis men kulor i luften men ont om squibs vilket iofs förklaras av att det är samma lirare som dör och om igen i samma kläder. Bambuhus visar sig vara fullständigt skottsäkra men brinner fort som fan och inga av karlarna laddar om förutom en kvinna i filmen. Alla andra bara pangar hej vilt. Raketgranaterna ser väldigt sköra och böjliga ut men det sväljer man med ett leende för detta sparkar röv!

En perfekt söndagsfilm och en fin fest för alla oss som gillar vietnamfilmer av detta slaget. För hade jag sett denna i lämplig ålder så hade detta förmodligen varit världens bästa film för mig. men nu är man i den åldern man är och man har sett desto mer film men där med inte sagt att detta är naket utan det är en jäkligt skön film och den bästa jag sett av Santiago och den är överlägsen den sura Wheels Of Fire. Men den slår inte Siege Of Firebase Gloria. Om inget annat så se den för en stenhård Robert Patrick!

3 kommentarer:

Jay sa...

Har haft den inspelad från Tv6 i flera år men aldrig riktigt orkat se den men det ska det bli ändring på nu

Anonym sa...

skön rulle helt klart.

satt å slökikade lite på skrackfilm.org å måste bara fråga, varför har du lämnat forumet lizzie? :O trodde du va favoriten där.

Weekend Video sa...

Jay:
Verkligen hög tid då du ser den :D

anonym:
Nu vet jag inte vem du var/är där inne men jag tröttnade på att hålla efter vuxna människor som bör kunna läsa reglerna. Det var en massa gnällande när folk blev tillsagda för de inte kunde just det så jag tröttnade på den rollen.

Och någon favorit tvivlar jag på att jag varit där fast tack för det :D