lördag 3 oktober 2009

The Three Amigos - 1986



The Three Amigos är egentligen en rätt sketen film som är så otroligt lökig att den blir bra. Att det var John Landis som gjort den har undvikit mig i alla år jag känt till den men det spelar ingen roll för filmen är kul. Riktigt kul till och med. Att den sedan innehåller några av de bästa mexikanska banditer på filmen ökar bara på suveräniteten i den med. Storyn är 7 Vågade Livet rakt av kan man säga bara det att de har ändrat upplägget till arbetslösa skådisar i stället för revolvermän. Att sedan skådespelarna är av det fjolligare slaget gör det bara mer komiskt speciellt när de ställs mot riktiga banditer.

Chevy Chase, Steve Martin och Martin Short är kalas tillsammans och gör filmen till vad den är. Utan dem så hade den inte blivit lika bra eller rolig för delen. De komiska scenerna är många här men mina favoriter är deras signaturpresentation, när de dräper den osynliga krigaren och den sjungande busken samt när el Guapo får sin present. Humor på hög nivå.

Steve Martin kan jag ha svårt för i bland men sen har han gjort några riktigt sköna filmer som Rivierans Guldgossar, Bowfinger och All Of Me. Martin Short är jag inte lika insatt i medan Chevy Chase är lite ojämn han med. Fast han är bäst i Fletch Lives och Caddyshack. Så har ni inte sett denna så kolla upp den och gillar ni westerns så lär ni få många skratt här för denna är riktigt kul.

6 kommentarer:

mamoulian sa...

Den här såg man ju när man var liten knatte med gamle polaren. Fasen vad dum den är egentligen... men den blir nog rätt bra, som du säger... Jo, Guldgossarna är helt okej och All of Me är min favorit bland Steve M's filmer... Den som jag har mest svårt för i triaden här är klart Chevy Chase - har aldrig kunnat med den jäveln...sorry ;-)

Weekend Video sa...

Han är rätt kass egentligen men funkar i vissa lägen men långt i från alla faktiskt.

Tobias Thuresson sa...

Ge Chase lite cred i Caddyshack åtminstone. Störtskön är han i den ju.

Weekend Video sa...

"...Chevy Chase är lite ojämn han med. Fast han är bäst i Fletch Lives och Caddyshack."

Räcker det? ;D

Tobias Thuresson sa...

Jo, jag såg det sen. Får skylla på antingen trötthet eller ouppmärksamhet. :-)

Weekend Video sa...

Slarv, inget annat ;D